هزینه ثبت سند خودرو بر عهده چه کسی است؟

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ارتباط با زمانی که بین خریدار و فروشنده توافقی برای پرداخت هزینه ثبت سند خودرو نباشد توضیحاتی ارائه کرد.

هزینه ثبت سند خودرو بر عهده چه کسی است؟

علی خندانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هزینه ثبت سند خودرو با چه کسی است، اظهار کرد: هزینه‌ها در قانون کامل مشخص است. اگر خریدار و فروشنده توافق با هم داشتند که هزینه را توافقی پرداخت کنند که دیگر بحثی نیست.

وی افزود: یعنی خریدار و فروشنده در مبایعه نامه‌ای که می‌نویسند قرار می‌گذارند هزینه به عهده فروشنده یا خریدار باشد و یا اصلاً نصف نصف باشد، اینجا مشخص است و حرفی دیگر باقی نمی‌ماند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: اگر توافقی ایجاد نشد، در بحث خودرو عمدتاً هزینه ثبت سند با فروشنده است. قانون مالیات‌ها و حق الثبت می‌گوید کسی که مالک باید هزینه‌ها را پرداخت کند.

خندانی خاطرنشان کرد: در قانون مالیات‌ها تاکید شده که حق الثبت با فروشنده است مگر اینکه خریدار و فروشنده توافق دیگری داشته باشند که این را نمی‌توان بر اساس دو اتحادیه یا دو گروه با هم قانون را تغییر داد.

وی گفت: برخی از شهرستان‌ها نوشته بودند از این به بعد هزینه تنظیم سند با خریدار است که این تصمیم غیرقانونی است. قانون تکلیف را مشخص کرده است، یا توافق است و در صورت عدم توافق با فروشنده است.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • محسن
    0

    با عرض سلام دوستان عزیز رای جدید دیوان عدالت اداری دیگر قرار نیست که برای انجام معاملات وسایل نقلیه موتوری حق ثبتی پرداخت شود چون برگ سبز خود حکم سند رادارد جهت اطلاع رسانی خواهشمندم دیگر بابت تنظیم سند رسمی دیگری اقدامی نکنید .

  • میرزایی
    0

    به لطف دیوان عدالت اداری من بعد برگ سند خودرو همان سند بوده وبیشتر از این مردم را غارت نکنید دفترخانه های محترم .دیگه بسته تا به حال هرچی خوردید بستونه.

    نظرات شما -
    • حبیب مشکی
      0

      دمت گرم ولی مگه این دفتر خانه ها ول کن منافع نامشروعشان هستند.

  • شهروند۱
    0

    آقا کجایی برگ سبز همون سند خودرو است ، رای دیوان عدالت اداری را نخودی یا داری برای دفترداران تبلیغ میکنی

  • ک
    0

    خبر فوری این موضوع هیچ ارتباطی به دفاتر اسناد رسمی ندارد که با آنها مصاحبه تا مشروعیت بسازید.طبق قانون و طبق رای اخیر هیات عمومی دیوان عدالت اداری و همانند تمام دنیا سند خودرو نیازی به ثبت اضافی در دفتر خانه نیست.مردم گول این مافیای دفاتر را نخورید.حتی یک قولنا عادی در دادگاهها هم معتبر است تا چه رسد به سند رسمی صادره از پلیس که تو این ۷۰ ساله معتبر بوده و هست.الکی پول زور و اضافه ندهید

  • احمد
    0

    فکر کنم این سایت مربوط به بازاریابی برای سر دفتر های محترم هست از وقتی که اعلام کردن که برگ سبز خودرو همون سند محسوب می شود مدام در حال تبلغ برای سر دفترها هستن لطفا یه مقداری هم به فکر جیب مردم باشین لطفا

  • حسنی
    0

    به استناد رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه 1863 مورخ 99/12/2 برگ سبز رسمیت داشته و قانونی میباشد . و لزومی بر مراجعه به دفاتر نمی باشد. .

  • خضری
    0

    خدا لعنت کنه این دفتر دارها را همون برگ سبز سند خودرو هست چرا اینجور بسر مردم میدید صدها هزار ماشین با همون برگ سبز معامله شدند مردم را غصه میدید خب مقداری پول بیشتر تو همون تعویض پلاک بگیرید بدین برا دفتر خونها اصلا دستگاه کارت خونشون بیارید همونجا

  • محمد
    0

    داداش بنده یه ماشین خریدم چند روز پیش فک پلاک شد و پلاک خودم رو گذاشتم روش کارت ماشین هم به نام شده قولنامه بنگاهی هم دارم الان باید سند رو هم بنام بزنم یا نیازی نیست اگه میشه ممنون میشم راهنمایم کنید سپاس ؟؟؟؟؟

  • کوروش کبیر
    0

    خندانی گذشت مردم هی پول سند میدادن به ریششون میخندیدی پول کلان به جیب میزدی الان باید بذاریم گریه دانی محضر اولین چیزی که ازطرف میخواد برگه سبز چرا چون مدرک معتبر و مورد تایید سردفترداران خودت ضمنا ازخودتون درنیارین سند پای فروشنده اس حتما سواد نداری

  • ناشناس
    0

    خدا رو شکر برابر اعلام پلیس نیازی به مراجعه نیست

  • شهر وند
    0

    همین چند روز پیش در همین سایت مطرح شد که برگ سبز خودرو سند اصلی خودرو است چرا دوباره بحث سر در گمی مردم را شروع کنید؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگه قضیه مرغ وتخم مرغ حل شد اینم حل میشه .تازه ادعای مدیریت جهانی هم داریم .

  • قادر
    0

    آخه نمی دانید این ثبت اسناد چقدر پول سند از مردم می گیرند واقان ظلم است برای فروشندگان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها