چراغ سبز نشان دادن به دشمن از نگاه امام(ره) گناه است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از نگاه امام (ره) عدم حضور پای صندوق‌های رای به دلیل چراغ سبز نشان دادن به دشمن گناه است و اجازه تصمیم‌گیری را به دشمن سپردیم.

چراغ سبز نشان دادن به دشمن از نگاه امام(ره) گناه است

حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی شامگاه جمعه در گلستان شهدای اصفهان به مناسبت بزرگداشت ارتحال امام (ره) اظهار داشت: آنچه که داغ امام (ره) را برای امت اسلامی قابل تحمل کرد، انتخاب به عنوان خلف صالح امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: ۴۲ سال از این انتخاب بحق سپری می‌‎شود و همه شاهد هستند که نظام را از تهدیدها و موانع عبور دادند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ۵۷ سال گذشته نهضت ۱۵ خرداد به علمداری امام (ره) شکل گرفت و نقطه عطفی برای آغاز حرکت انقلابی ملت ایران اسلامی و منجر به تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ایران شد.

شهدا عملکرد مردم در سرنوشت کشور را رصد می‌کنند

وی خاطر نشان کرد: با هزینه‌ای بسیار گران که گوشه‌ای از آن شهدای سرفرازی است که در این مکان ما را رصد می‌کنند با میراث شهدا چه خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با بیان اینکه صاحب اصلی کشور شهدا و خانواده‌های شهدا هستند، گفت: امروزه ملت ایران و همه دارایی‌ها، عزت، افتخار، اقتدار، استقلال و امنیت را مدیون ایثار و فداکاری شهیدان، صبر پدران و مادران و همسران و فرزندان آنها هستیم.

وی ادامه داد: ما همه ریزه‌خوار شهدا هستیم و افتخار می‌کنیم که کشورمان برخوردار از چنین جوانان مؤمن و مجاهد فداکار زندگی می‌کنیم و بدهکار مجاهدان در راه خدا هستیم که ۴۳ سال پنجه در پنجه استعمار انداختند و نگذاشتند ملت ایران تحقیر شوند.

پاسداری از امانت انقلاب تا پای جان

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: بازخوانی انتظارات حضرت امام خمینی (ره) ازملت در وصیت نامه سیاسی الهی خود با هدف پاسداری از میراث شهیدان عنوان این سخرانی است و نخستین انتظار امام (ره) پاسداری از این این نظام است؛ وی در وصیت نامه خود به همه ملت ایران توصیه کرده، نعمتی که با جهاد عظیم و خون جوانان به دست آوردید همچون عزیزترین امور قدر بدانید و حفاظت و پاسداری کنید.

وی افزود: بنابراین این نظام و انقلاب امانت خدا و شهیدان در دستان ماست و در ارتباط با امانت وظیفه ما طبق قرآن پاسداری و حفظ مانند جان خودمان است تا به اهلش بسپاریم. و مصداق اهل این امانت، وجود ولیعصر ارواحنا فدا است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی گفت: دلیل پیروزی امام (ره) انگیزه الهی او بود و تا زمانی که این انگیزه ادامه داشته باشد پیروزی‌ها تکرار خواهد شد و تا زمانی که باخدا هستیم خدا نیز با ماست.

قصه پرغصه دل نبریدن از خارج

وی با اشاره به وصیت امام (ره) گفت: دل نبریدن از نگاه به خارج قصه پرغصه‌ای دارد و متأسفانه مردم از این نگاه متضرر شده‌اند و امام (ره) به دنبال اصلاح جهان بینی ما در نگاه به داخل و اتکا به توان داخلی بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور هوشمندانه در انتخابات از دیگر توصیه‌های امام (ره) دانست و افزود: اکنون دنیا به رفتار مردم نسبت به نظام چشم دوخته و ما در این انتخابات باید کاری کنیم تا با مشارکت حداکثری به دشمن نشان دهیم در عین حال که به مشکلات و گرانی گله مند هستیم اما انتقام کم کاری و بد عملی برخی از مسئولان را از امام (ره) و شهدا و رزمندگان نخواهیم گرفت.

بی‌تفاوتی به انتخابات گناه است

وی تصریح کرد: طبق گفته‌های امام (ره) بی تفاوتی در انتخابات را باید گناه بزرگ بدانیم و همه ما مسئول سرنوشت این کشور و نظام هستیم و از نگاه امام (ره) عدم حضور پای صندوق‌های رأی بالاترین گناه کبیره به دلیل چراغ سبز نشان دادن به دشمن است که در واقع اجازه تصمیم‌گیری را به آنها سپرده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی خاطر نشان کرد: علاج این مشکلات عدم دخالت در انتخابات و سرنوشت کشور نیست بلکه خود زمینه بروز مشکلات دیگر است و تنها راه درست اعتراض و رسیدن به وضعیت مطلوب شرکت حداکثری و انتخاب اصلح است.

وی ناامیدی مردم را از ناکارآمدی دولت‌ها دانست و گفت: متأسفانه برخی وعده‌های نشدنی و نجومی می‌دهند که انتقام وعده‌های عمل نشده دولت قبلی را نباید از نظام بگیریم. بنابراین به احترام مادران و خانواده شهدا همه پای صندوق‌های رأی خواهیم آمد تا اثبات کنیم که ما اهل کوفه نیستیم.

منبع: مهر

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها