آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ۶۸۲ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار جان خود را از دست داده اند.

آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

پرویز یزدان‌پناه گفت: هم اکنون ۱۷۹ بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که ۸۱ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۴۸ هزار و ۱۷۵ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ۲۲۰ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست های PCR حدود ۲۵ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، چرام و گچساران و از ۱۸۷ نمونه رپید تست ۹ درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بویراحمد بودند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند. همچنین چنانچه در تجمعات شرکت می کنند باید در فضای باز، رعایت فاصله ١.٥ متر ،استفاده از ماسک سه لایه و ماسک پارچه ای روی آن و زمان حضور در جلسه حداقل باشد و از مسافرت به استانهای مجاور و از تردد در مکان های شلوغ و پرخطر خودداری نمایند.

وی بیان کرد: با توجه به روند نزولی بیماری در استان مردم نباید دچار عادی انگاری شوند و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را ننمایند زیرا در این شرایط، احتمال روند صعودی در استان وجود دارد که نتیجه آن مرگ و میر عده ای از هم استانی ها خواهد بود.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها