رئیس سازمان زندان‌ها:

خراسان جنوبی الگوی خوبی در حوزه تعطیلی کانون اصلاح و تربیت در کشور است

رئیس سازمان زندانها با بیان اینکه خراسان جنوبی الگو و نمونه خوبی در حوزه تعطیلی کانون اصلاح و تربیت در کشور است، گفت: باید در کنار مسائل مربوط به زندانیان، غذای فکری آنان را نیز در نظر گرفت.

خراسان جنوبی الگوی خوبی در حوزه تعطیلی کانون اصلاح و تربیت در کشور است

محمدمهدی حاج محمدی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: انگیزه ما از سفر به خراسان جنوبی قدردانی از مسوولان این استان و تلاش در جهت تعطیلی کانون اصلاح و تربیت در کشور بود که امیدواریم این اتفاق خوب در سایر نقاط کشور نیز رخ دهد.

وی با بیان اینکه کمتر از سه درصد جمعیت زندانیان جرایم کیفری در کشور بانوان هستند، افزود: با کمک زنان نخبه در کشور و اقدامات برنامه ریزی شده می‌توان بند نسوان را نیز همچون کانون اصلاح و تربیت تعطیل کرد تا دیگر زندانی زن نیز نداشته باشیم.

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه باید در کنار مسائل مربوط به زندانیان، غذای فکری آنان را نیز در نظر گرفت، تصریح کرد: بنا به فرموده امام راحل زندان باید مدرسه آموزش و تربیت اخلاق اسلامی باشد و زندانیان می‌توانند با اصلاح در محیط زندان افراد مفیدی در جامعه باشند.

حمید ملانوری، استاندار خراسان‌ جنوبی نیز در این دیدار با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که به معنای واقعی زندان‌ها را بدون زندانی و یا تعداد زندانیان جرایم کیفری را تا حد امکان کاهش دهیم، ادامه داد: در همین راستا با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی از محل استانداری موفق شدیم ۳۴ زندانی جرائم غیر عمد را به آغوش خانواده‌هایشان بازگردانیم.

وی با بیان اینکه با اقدامات مشارکتی باید ورودی‌های زندان را کاهش داد، افزود: خانواده‌های زندانیان که به شدت در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند نیازمند حمایت بوده و آمادگی داریم در قالب طرح‌های فرهنگی و اشتغال زایی از زندانیان جرایم غیر عمد و خانواده هایشان حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی هم با بیان اینکه باید از خانواده‌های زندانیان و معیشت آنان حمایت کرد، گفت: به عنوان دستگاه قضا خود را موظف به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌دانیم و امیدواریم شاهد بسته شدن بند نسوان استان همچون تعطیلی کانون اصلاح و تربیت باشیم.

وی اظهار کرد: از ۲ میلیارد تومان کمک خیران در جشن گلریزان امسال تا کنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نقد شده و این میزان مشارکت نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

غلامرضا روشان، مدیرکل سازمان زندان‌های خراسان جنوبی نیز از اجاره‌ای بودن ساختمان مرکزی اداره کل زندان‌ها خبرداد و گفت: برای تکمیل ساختمان نیمه کاره اداره کل زندان‌ها در مجموعه سایت اداری بیرجند که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: احداث ندامتگاه ۵۰۰ نفره نهبندان و مشکل تصفیه خانه زندان مرکزی بیرجند نیز از دیگر مسائلی است که نیازمند اعتبار و حمایت است.

روشان یادآور شد: ایجاد کارگاه‌های زود بازده و کوچک خانگی، کمک به خانواده زندانیان در اشتغال از دیگراهداف سازمان زندان‌ها است.

وی افزود: تاکنون ۴۲ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی به خانواده زندانیان اختصاص یافته و تا پایان سال ۱۷ واحد دیگر نیز تحویل دادا خواهد شد.

همچنین همزمان با سفر رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به خراسان جنوبی، یک باب منزل تحویل یک خانواده زندانی شد.

این منزل با همکاری اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها