اعترافات تلویزیونی روزنامه نگار مخالف بلاروسی

روزنامه نگار مخالف بلاروسی با چشمانی اشکبار در برابر تلویزیون این کشور اعتراف کرد.

اعترافات تلویزیونی روزنامه نگار مخالف بلاروسی

به گزارش بی بی سی، «رومن پروتاسویچ» که پس از منحرف کردن پروازش، ماه گذشته میلادی بازداشت شد، با چشمانی اشکبار در برابر تلویزیون دولتی بلاروس حضور یافت.

او در مصاحبه‌ای اعتراف کرد تظاهرات ضد دولتی را برنامه ریزی می‌کرده و از «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس تمجید کرد.

در مصاحبه‌ای که شب گذشته پخش شد، پروتاسویچ اعتراف کرد تلاش داشته تا «الکساندر لوکاشنکو» را سرنگون کند و البته در این مصاحبه اعلام کرد با انتخاب خودش به این مصاحبه تلویزیونی پرداخته است.

او در این مصاحبه گفت که قبلا بسیار از لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس انتقاد کرده است، اما حال دارد متوجه می‌شود که لوکاشنکو کار درستی را انجام داده و به همین خاطر به او احترام می‌گذارد.

در پایان این مصاحبه نیز او گریه اش گرفت و گفت امیدوار است که روزی ازدواج کند و صاحب فرزندانی شود.

رومن پروتاسویچ، روزنامه‌نگار ۲۶ ساله و سردبیر شبکه خبری نکستا در تلگرام بوده است.

اظهارات این روزنامه نگار مخالف بلاروسی در حالی بیان شده که خانواده این روزنامه نگار می‌گویند او این مصاحبه را تحت فشار انجام داده است.

پدر این خبرنگار به خبرگزاری فرانسه گفت دیدن این مصاحبه برایش زجرآور است. او گفت: من خوب پسرم را می‌شناسم و معتقدم که او هیچ وقت چنین حرف‌هایی را بیان نمی‌کند. آن‌ها او را شکسته اند و وی را مجبور کرده اند که آنچه نیاز است را بگوید.

مصاحبه پنجشنبه شب «رومن پروتاسویچ» سومین حضور وی در تلویزیون دولتی بلاروس از زمان بازداشت وی بوده است. وی در یکی از همین مصاحبه‌های تلویزیونی اش گفته بود دعوت به تظاهرات خیابانی دیگر فایده‌ای ندارد.

پیشتر بلاروس یک هواپیمای مسافربری خطوط رایان ایر را مجبور به فرود اضطراری در مینسک کرد و یک روزنامه‌نگار مخالف خود را بازداشت کرد.

به‌دنبال افزایش تنش‌های میان اروپا با بلاروس در پی فرود اضطراری این هواپیمای مسافربری و بازداشت یک روزنامه‌نگار مخالف بلاروسی، گروه هفت در بیانیه‌ای خواستار افزایش تحریم‌ها علیه دولت بلاروس شد.

همچنین هفته گذشته آمریکا، پس از این حادثه، بار دیگر اعمال تحریم‌ها علیه ۹ شرکت دولتی بلاروس را تمدید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • الم الهدی
    0

    بنظر شما این مصاحبه ها و اعتراف ات را ما از انها یادگرفتیم یا انها از ما از این همه شباهت ادم تعجب میکند شاهنامه اخرش خوش است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها