مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی:

۲۲ درصد مصرف برق خانگی و ۲۶ درصد در بخش صنعت در خراسان جنوبی افزایش یافت

کاهش تولید برق به‌ دلیل بارش کم و فرسوده بودن نیروگاه‌ها، استخراج رمز ارزها، افزایش مصرف برق به‌دلیل گرمای بی‌سابقه از عمده عوامل خاموشی در سراسر کشور و از جمله استان خراسان جنوبی است.

۲۲ درصد مصرف برق خانگی و ۲۶ درصد در بخش صنعت در خراسان جنوبی افزایش یافت

خشکسالی و کمبود منابع آبی ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور با چالش اساسی روبه‌رو شده است و سال سختی را برای کشور و به ویژه استان خراسان جنوبی که بیش از 22 سال با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند رقم زده است.

در 10 سال گذشته رشد مصرف برق 1.8 درصد بوده اما از سال گذشته بیش از 20 درصد رشد مصرف برق در کشور اتفاق افتاده است که با ظرفیت موجود برق‌رسانی در کشور، شهروندان باید مدیریت مصرف برق را رعایت کنند.

کاهش ظرفیت مخازن سدها سبب پیشی گرفتن میزان مصرف از تولید شده و از سوی دیگر برق بخش صنعتی استان خراسان جنوبی نیز افزایش یافته است.

ساعات اوج مصرف در فصل گرما از 12 تا 17 و هنگام شب 19 لغایت 22 است که مشترکان برق استان با مدیریت مصرف خود در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تجاری، عمومی و خانگی، پیک بار را در این ساعات کاهش دهند و از خاموشی‌های بیشتر جلوگیری کنند.

از سوی دیگر افزایش مصرف چاه‌های کشاورزی، افزایش مصرف بخش صنعتی و خانگی و فعالیت دستگاه استخراج رمزارزها در استان از عوامل افزایش مصرف برق است.

در استان خراسان جنوبی با افزایش 22 درصدی مصرف برق در بخش خانگی و 26 درصدی در بخش صنعت روبه‌رو هستیم و از مشترکان هم استانی خواسته شده تا مصارف خود را به ساعات غیر اوج مصرف منتقل کنند که در همین باره به صنایع و واحدهایی که همکاری کنند، پاداش نیز پرداخت می‌شود.

بخش قابل توجهی از خاموشی‌های اعمال شده در همه استان‌ها مربوط به فعالیت دستگاه‌ها و مزارع غیرمجاز رمز ارزها است و در این استان به مشترکانی که رمزارزهای غیرمجاز را شناسایی و به شرکت توزیع برق استان معرفی کنند تا سقف 10 میلیون تومان پاداش پرداخت می‌شود و مردم می‌توانند برای معرفی رمزارزهای غیرمجاز با شماره 121 یا مراکز برق شهرستان‌ها تماس بگیرند.

خراسان جنوبی روزانه از ساعت 9 صبح از محدوده مجاز مصرف برق استان خارج شده و وارد محدوده مصرف قرمز و غیرمجاز می‌شود.

از اوایل اردیبهشت‌ماه در راستای اطلاع‌رسانی به مشترکان در خراسان جنوبی نیز شرکت‌ توزیع نیروی برق جدول‌های خاموشی برای شهرستان‌های استان منتشر کرده است تا شهروندان نسبت به قطع برق منطقه خود آمادگی داشته باشند و صرفه‌جویی‌های لازم را مدنظر قرار دهند.

برگزاری هفتمین طرح اقدام فراگیر صنعت برق با رویکرد مدیریت مصرف در استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری هفتمین طرح اقدام فراگیر صنعت برق با محوریت کاهش الگوی مصرف برق ادارات به میزان 50 درصد و اطمینان از تعدیل مصارف برق ادارات در تعطیلات خبر داد.

مهدی دادگر با اشاره به اینکه مانور مزبور در روزهای 13 و 14 خردادماه در سطح استان برگزار می‌شود اظهار داشت: این اقدام فراگیر همزمان با سراسر کشور با هدف مقابله با دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز، رفع اتصالات سست و معایب شبکه و تعدیل و تنظیم بار روشنایی معابر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به به مصوبه شماره 58826 مورخ 11 خردادماه هیئت دولت اظهار داشت: براساس این مصوبه تمام دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به کاهش 50 درصدی مصرف برق در ساعت‌های اداری و کاهش 90 درصدی مصرف در ساعت‌های غیراداری اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی افزود: در حاشیه این اقدام فراگیر حدود 600 دستگاه اداری در استان در برنامه پایش قرار گرفتند که تاکنون 58 اداره اخطار دریافت کرده و نسبت به قطع برق 4 اداره که میزان مصرف خود را کاهش نداده و خارج از الگو مصرف داشتند اقدام شد.

دادگر با اشاره به اینکه مدیریت انرژی با وضعیت فعلی با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا و افزایش مصرف بسیار حائز اهمیت است افزود: اگر ادارات مطابق مصوبه هیئت دولت عمل کنند در ساعت‌های اداری نزدیک به 5 مگاوات و در ساعت‌های غیراداری نزدیک به 15 مگاوات به کاهش میزان مصرف برق استان کمک می‌شود.

کشف 154 دستگاه ماینر قبل از اتصال به شبکه برق در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی همچنین از کشف 154 دستگاه ماینر قبل از اتصال به شبکه در مبادی ورودی استان همزمان با برگزاری طرح اقدام فراگیر خبر داد.

وی بیان کرد: در راستای هماهنگی با دستگاه های قانونی ذی‌ربط در استان در یک اقدام ضربتی و با همکاری اداره کل گمرک استان خراسان جنوبی و سازمان امور تملیکی استان تعداد 154 دستگاه ماینر غیرمجاز کشف، ضبط و تحویل انبار اداره کل امور تملیکی استان شد.

دادگر با اشاره به مصرف بالای دستگاه‌های رمزارز خاطرنشان کرد: مصرف این تعداد دستگاه در صورت اتصال به شبکه حدود 310 کیلووات بوده که معادل مصرف برق 3100 دستگاه تنفس مصنوعی و یا معادل مصرف برق 450 خانوار است.

وی با اعلام شماره 32400585 به نام دفتر حراست این شرکت گفت: مشترکان و شهروندان گرامی می‌توانند در صورت اطلاع‌رسانی از وجود ماینرهای غیرمجازبا شماره فوق تا سقف 20 میلیون تومان پاداش دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح فراگیر مذکور با حضور 26 گروه عملیاتی 60 نفر پرسنل و 26 دستگاه خودرو در استان برگزار شود.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها