روسیه دلار را از صندوق ثروت ملی خود حذف می‌کند

وزیر دارایی روسیه اعلام کرد که مسکو قصد دارد طی یک ماه دلار را از صندوق ثروت ملی خود حذف کند.

روسیه دلار را از صندوق ثروت ملی خود حذف می‌کند

یه گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، «آنتون سیلونوف»، امروز (پنج شنبه) گفت که کشورش ساختار صندوق ثروت حاکم را تغییر خواهد داد و در نهایت دلار را حذف خواهد کرد.

وزیر روسیه به خبرنگاران در حاشیه انجمن بین المللی-اقتصادی پترزبورگ گفت: ما تصمیم گرفته ایم، مانند بانک مرکزی، سرمایه گذاری صندوق ثروت ملی در دارایی های دلاری را کاهش دهیم.

او افزود: اگر ما حدود ۳۵ درصد از سرمایه گذاری صندوق ثروت ملی در دلار و ۳۵ درصد در یورو از لحاظ ساختار داشته باشیم، تصمیم گرفتیم از کل دارایی های دلاری خارج شویم و سرمایه گذاری های با یورو و طلا را افزایش دهیم و جایگزین دلار کنیم.

سیلوانوف گفت: در ساختار جدید دلار صفر ، یورو ۴۰ درصد، ۳۰ درصد، طلا ۲۰ درصد، پوند انگلیس ۵ درصد خواهد شد. در واقع ما دلار را با افزایش ۵ درصدی یورو، طلا و یوان جایگزین کردیم.

انجمن بین المللی-اقتصادی پترزبورگ ۲۰۲۱ از ۲ تا ۵ ژوئن در مرکز نمایندگی و کنفرانس در سنت پترزبورگ با حضور حدود ۵۰۰۰ نفر برگزار می شود.با توجه به اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه از ویروس کرونا و استفاده از فن آوری های دیجیتال مدرن به صورت حضوری برگزار می شود.

منبع: شفقنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بهترین سلاح در مقابل امریکا کشور ها می توانند اتخاذ کنند حذف تدریجی دلار از معاملات و ذخیره بانگ مرکزی کنند امیدوارم جمهوری اسلامی هم بدنبال روسیه چنین کاری انجام دهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها