ستاد توسعه خاوران تمام سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را دنبال می‌کند

استاندار خراسان جنوبی گفت: ستاد توسعه خاوران بند بند سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را دنبال می کند و به دنبال پشتیبانی و مانع زدایی است.

ستاد توسعه خاوران تمام سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را دنبال می‌کند

حمید ملانوری ظهر امروز در نهمین جلسه ستاد توسعه خاوران که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز نماینده آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ستاد توسعه خاوران، همه مدیران را دور یک میز جمع می کند تا موانع احتمالی در روند اجرای کارها را برطرف کند.

وی با بیان اینکه این ستاد در صدد است در قالب حرکت‌های جهادی و انقلابی، امورات را شتاب بخشد، بیان کرد: شتاب بخشی به کارها مهمترین تکلیف ستاد توسعه خاوران است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در ستاد توسعه خاوران عهد بستیم حول محور شعار سال، کارها را پیش ببریم و حتی در همین راستا همه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند برنامه عملیاتی سال 1400 را براساس شعار سال تدوین کنند.

وی تصریح کرد: آنچه مدنظر ستاد توسعه خاوران است توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود و استفاده از منابع خارج استان است و تمام توان اداری و اجرایی استان برای توسعه خراسان جنوبی به خدمت گرفته می شود تا امورات تسهیل شود و روند سرمایه گذاری سرعت بگیرد.

ملانوری ادامه داد: ستاد توسعه خاوران در راستای نیازهای جامعه، فعال سازی منابع، تحقق شعارهای سال و عملیاتی کردن سیاست‌های کلی نظام گام برمی دارد و در قالب سیاست‌های این ستاد، موانعی که در مسیر انتخابات قرار دارد، مثل همین پمپاژهای روانی که تلاش دشمن برای عدم حضور مردم پای صندوق‌های رأی است را رفع می کنیم.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: قرارگاه رفع موانع تولید نیز در همین زمینه در ستاد توسعه خاوران شکل گرفته و با همکاری کارگروه امور زیربنایی با برداشتن موانع از پیش پای سرمایه گذار، مجوزهای لازم را ظرف دو هفته به متقاضیان سرمایه گذاری اعطا می کند.

در این جلسه 3 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید لاستیک، روغن لانولین و صنایع چوب با ارزش 840 میلیارد تومان به عنوان نخستین ثمرات ستاد توسعه خاوران در خراسان جنوبی به امضا رسید.

استاندار خراسان جنوبی در این باره نیز اظهار داشت: طرح تولید استیل کورد با سرمایه‌گذاری 800 میلیارد تومان و اشتغال 150 نفر با مشارکت شرکت کویر تایر زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه به امضا رسید که با توجه به اینکه تشریفات قانونی این طرح در حال انجام است به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و دوره سرمایه‌گذاری یک ساله است.

وی گفت: در این طرح 51 درصد شرکت کویر تایر سرمایه‌گذاری می‌کند و بقیه آن مردم استان می‌توانند سهم بخرند و سرمایه‌گذاری کنند در غیر این صورت سرمایه‌گذار سوم که اعلام آمادگی دارد، ورود خواهد کرد.

ملانوری با بیان اینکه طرح دیگری که در قالب تفاهم‌نامه به امضا رسید، طرح تولید روغن لانولین (روغن پشم) از پشم گوسفند به عنوان یک طرح منحصر به‌فرد در کشور است، ادامه داد: این طرح با اعتبار 11 میلیارد تومان و اشتغال 24 نفر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با دوره سرمایه‌گذاری 6 ماهه اجرا خواهد شد که سالانه 200 تن روغن لانولین از خارج کشور وارد می‌کنیم در حالی که ظرفیت تولید آن در کشور وجود دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز در سفر یک روزه به خراسان جنوبی در نشست ستاد توسعه خاوران حضور یافت و سپس برای افتتاح و کلنگ‌زنی 2 پروژه به شهرستان سربیشه رفت.

بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان قاینات از دیگر برنامه‌های این سفر است.

منبع: تسنیم

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها