یک تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبر فوری:

وعده هسته‌ای نامزد‌های ریاست جمهوری دروغ بزرگ است / تعویق توافق تا انتخابات به زیان آمریکاست / واشنگتن چاره‌ای جز لغو ۷۰۰ تحریم ایران ندارد

یک تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه، هرگونه اظهارنظر هسته‌ای از سوی هر یک از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را دروغ بزرگ خواند.

وعده هسته‌ای نامزد‌های ریاست جمهوری دروغ بزرگ است / تعویق توافق تا انتخابات به زیان آمریکاست / واشنگتن چاره‌ای جز لغو ۷۰۰ تحریم ایران ندارد

حشمث الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبر فوری با اشاره به روند مذاکرات وین و تأثیرپذیری آن از انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اظهار داشت: اگرچه آمریکایی ها آدرس های غلط از داخل ایران دریافت کرده‌اند، اما به خوبی می دانند که داخل ایران در خصوص انرژی هسته‌ای دو سخن متفاوت بیان نمی شود.

وی افزود: نامزدهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری با توجه به مسئولیت شورای عالی امنیت ملی در خصوص مساله انرژی هسته ای به آن موضوع ورود نمی کنند. از این رو هرگونه اظهار نظر از سوی هر یک از آنها دروغ بزرگ است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اولویت همه نامزدهای انتخاباتی این دوره رفع مشکلات اقتصادی است، اگرچه تا کنون برنامه عملیاتی ارائه نکرده اند.

فلاحت پیشه عجله شخص رئیس جمهوری برای توافق زودهنگام را غیر حرفه ای خواند و گفت: برای مذاکره کنندگان ایرانی پایان تحریم ها از رفع تحریم ها مهمتر است، اما طرف امریکایی به دنبال حفظ تحریم های ثانویه و اتصال آن به قوانین کنگره است که البته کار خودشان را سخت تر و هزینه هایشان را بیشتر می کند.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امریکا نباید از فرصتی برخوردار شود تا با استفاده از آن و بازگشت به نقطه صفر امکان ضربه زدن را پیدا کند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه، متنی که طرفین مذاکره نسبت به آن ابراز امیدواری می کنند حد وسط را دارد، گفت: از آنجایی که امریکایی ها شاهد توان فنی و آمادگی ایران در حوزه انرژی هسته ای بوده اند، خوب می دانند که اضافه شدن هرگونه جزئیات در دور جدید مذاکرات، روند دستیابی به توافق را طولانی تر و هزینه های آنها را افزایش می دهد.

این تحلیل گر مسائل سیاسی از تغییر مواضع امریکا خبر داد و گفت: آمریکا ناچار به حذف ۷۰۰ تحریم دوران ریاست جمهوری ترامپ معروف به فشار حداکثری و به دنبال بازگشت به سقف تحریم های [ریچارد نفیو] در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما است که توان چانه زنی ایران را بالا رفت و به نوعی دستشان جلوی ایران بسته بود.

فلاحت پیشه با اشاره به برخی تحلیل‌ها مبنی بر اینکه آمریکا به دنبال توافق در مذاکره با دولت جدید ایران است، یادآور شد: برخلاف ادعاهای نومحافظه کارانه در آمریکا، کشتن زمان به ضرر آنهاست. در مقابل با دستیابی به توافق از یک طرف دیپلماسی هسته ای احیا و طرف دیگر مواضع داخلی به هم نزدیک می شود.

منبع: خبر فوری

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • وحید
    0

    تو رو خدا ببین کی شده تحلیلگر!!!!! آب که سربالا بره قورباغه ابو عطا میخونه

    نظرات شما -
    • ل
      0

      حیف این بای برتومیدون باربری کنه حیف ازاین میزو صندلی

  • حسن
    0

    سربازی راختیاری کنید رای بالا هم بیاورید

  • خشی۹۸
    0

    حشمت خود بیل .تو اگه کاره ای بودی وچیزی حالیت میشد برای مردم خاک به سر اسلام آبادغرب ۳ دوره نماینده بود کاری می کردی .سوت قطاری که قول دادی کجاست ؟

  • صفی
    0

    این بیکار را از کجا پیدا کردن .؟ کدام نظر ؟ خدا وکیلی خاله قزی از این بیشتر حالیشه. فقط حرف مفت از خو دش در میکنه .این هم مثل نماینده های مجلس فقط مفت در می کنن.

  • علی
    0

    باشه حشمت خان حتما ...امریکا ۷۰۰ تا تحریم رو برمیداره فرمایش دیگه ای نیست؟ این استاد دانشگاهه؟ برو بخواب دادا با این تحلیل های دوغکی ... واقعا شماها تا کی میخواین در توهم به سر ببرین

  • حسنی
    0

    این استاد تو دانشگاه چی تدریس می کنه ؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها