گلایه معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ۸۰ ساله‌هایی که برای تزریق واکسن مراجعه نمی‌کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: براساس آمار امروز ۸۲.۳ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال را تا امروز واکسینه کردیم، متاسفانه علی رغم اینکه همکاران ما تماس می‌گیرند، اما چند روزی است این آمار ثابت مانده است.

گلایه معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ۸۰ ساله‌هایی که برای تزریق واکسن مراجعه نمی‌کنند

کامبیز مهدیزاده، در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان، به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: از ۵۴ هزار دز واکسنی که دریافت کردیم، در نوبت اول ۴۱۷۰۴ نفر و در نوبت دوم ۴۰۲۷ نفر را واکسینه کردیم؛ یعنی از کسانی که دز اول را دریافت کردند، حدود ۱۰ درصد دز نوبت دوم را دریافت و واکسیناسیونشان کامل شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۷۵ درصد مرگ و میرها در گروه سنی بالای ۶۰ سال اتفاق می‌افتد، بر اساس سند ملی واکسیناسیون، گروه‌های سنی بالاتر و افراد دارای بیماری خاص در اولویت قرار گرفتند.

مهدیزاده خاطرنشان کرد: براساس آمار امروز ۸۲.۳ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال را تا امروز واکسینه کردیم که پوشش نسبتا خوبی است و متاسفانه علی رغم اینکه همکاران ما تماس می‌گیرند و چندین بار پیگیری انجام شده، اما چند روزی است این آمار ثابت مانده است.

وی افزود: گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال ۵۱ درصد واکسینه شدند که در حال انجام است و حدود ۵۴ درصد گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال که استقبال بیشتری کردند، تا امروز واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در هفته اول اردیبهشت ماه از پیک چهارم عبور کردیم، گفت: ۱۸۷مورد بستری در بیمارستان و متاسفانه ۲۱ مورد مرگ داشتیم و طی هفته چهارم اردیبهشت ماه تعداد بستری‌ها به ۵۸ مورد و آمار فوتی‌ها به سه مورد در استان رسید، اما با وجود اینکه سیر نزولی خوبی در آمار بستری‌ها داشتیم، ولی هنوز به وضعیت عادی نرسیدیم.

مهدیزاده خاطرنشان کرد: در هفته اول فروردین ماه متوسط تعداد موارد مثبت در کل استان ۱۵ مورد بوده، اما اکنون حدود ۴۲ مورد است، اما هنوز به وضعیت پایه نرسیدیم.

وی افزود: میزان بستری در هفته اول فروردین حدود ۳.۳ نفر به ازای هر صد هزار نفر بوده، اما اکنون حدود ۶.۹۹ است؛ یعنی میزان بستری هم دو برابر هفته اول فروردین ماه است.

مهدیزاده خاطرنشان کرد: از هم استانی‌ها تقاضا می‌کنیم همچنان پروتکل‌های بهداشتی از قبیل شستشوی مکرر دست، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و اجتناب از سفر های غیر ضرور را رعایت کنند تا شاهد فروکش کردن این بیماری در استان باشیم و به یک وضعیت پایدار برسیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها