یک کارشناس گردشگری:

وقت تبلیغ گردشگری برای پساکرونا فرا رسیده است

یک کارشناس گردشگری بیان کرد: اکنون وقت آن رسیده تا برای پساکرونا خود را آماده کرده و برای برنامه ریزی برای جذب گردشگران بین المللی انجام شود.

وقت تبلیغ گردشگری برای پساکرونا فرا رسیده است

اکبر موذنی گفت: در زمانی که تازه ویروس شیوع پیدا کرده بود، خیلی‌ها نمی‌دانستند که این وضعیت تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند به همین دلیل نمی‌دانستیم پساکرونا چه وقت است. برخی از ارگان‌ها مانند شهرداری قزوین اعلام کردند که جشن پساکرونا را در در این شهر در سطح ملی برگزار می‌کنند اما این تنها یک دلگرمی بود. حالا اما کم کم به این دوران نزدیک می‌شویم.

وی گفت: طبق گفته متولیان وزارت بهداشت قرار است تا پایان سال بیشتر مردم واکسن بزنند. سرعت تزریق واکسن در کشورهای دیگر بیشتر از ایران است بنابراین گردشگران به سفرهای بین‌المللی می‌روند آن هم بعد از حدود دو سال که مرزها بسته و سفرها محدود شده بود.

حالا خیلی از گردشگران دلشان می‌خواهد به مقاصد امن سفر کنند اما این سفرها با سفرهای قبل یک تفاوت عمده خواهد داشت و آن اینکه باید امن بودن مقصد از نظر انتشار ویروس برای خیلی از گردشگران ثابت شود. اثبات این موضوع در سطح جهانی کاری دشوار است.

وی ادامه داد: اگرچه ایران در سال ۹۸ و ۹۹ دچار حوادث مختلفی شد که صنعت گردشگری را نابود کرد اما پس از انتشار ویروس، همه آن اتفاقات از یاد رفته است و تنها لازم داریم درباره پاکیزگی و نداشتن ویروس در ایران صحبت شود و اینکه تبلیغ کنیم چند درصد مردم واکسن زده‌اند و چند درصد مردم در ایران ایمنی دارند. با این وجود بسیاری از اماکن اقامتی و رستوران‌ها باید تحول جدی در امر خدمات رسانی داشته باشند چون دیگر هر کسی به هر رستورانی نمی‌رود و هر اقامتگاهی را برای اقامت نمی‌پسندد چون می‌ترسد آلوده باشد. دیگر هر کسی از سرویس‌های بهداشتی بین راهی نامطمئن و کثیف استفاده نخواهد کرد. مردم پس از آن مطالبه بیشتری برای تمیزی و پاکیزگی می‌کنند. چه گردشگران داخلی و چه گردشگران خارجی. هر چند مردم واکسن بزنند اما پس از آن دچار وسواس خفیفی می‌شوند که باز هم سلامتی شأن را تهدید نکند.

وقت تبلیغ گردشگری برای پساکرونا رسید

موذنی بیان کرد: ما اگر الان هم خود را برای تبلیغات گردشگری در پساکرونا آماده کنیم باز هم دیر شده است. چون کشورهای دیگر این تبلیغات را آغاز کرده‌اند اما می‌بینیم ایران در نمایشگاه‌های گردشگری خارجی حضور ندارد تا این صدا را به گوش دیگران برساند.

این کارشناس گردشگری گفت: کشور چین در حال حاضر یکی از مهمترین کشورهای گردشگر فرصت شده است اما ایرانی‌ها از چینی‌ها می‌ترسند. چون عامل ویروس را چینی‌ها می‌دانند و هنوز نسبت به آنها گارد می‌گیرند. حتی به مسافران چینی هم نگاه خوبی نمی‌شود. دولت ایران اگر می‌خواهد چنین کشوری را به عنوان کشوری که می‌تواند بخشی از گردشگرانش را داشته باشد به عنوان بازار مهم گردشگری حفظ کند باید نسبت به فرهنگ سازی در این زمینه اقدام کند.

وی افزود: به نظرم باید یک دور کامل بروشورها و سایت‌های گردشگری برای تبلیغات و تولید محتوا بازنگری شوند و این بار رویکردشان را برای تبلیغات تغییر دهند.

این کارشناس گفت: متأسفانه در ایران متولیان و بزرگان خوبی برای این امر در گردشگری نداریم می‌توانیم از کشورهای دیگر الگو بگیریم به شرطی که آن الگوها را ایرانیزه کرده و برای جامعه هدف‌مان به کار ببریم. در غیر این صورت نمی‌توان موفق بود. من فکر می‌کنم باید در این زمینه کارگروه‌های مختلفی شکل بگیرد و متولیان تصمیم بگیرند ایران پس از چه گونه باید باشد. ما در آغاز قرن جدیدی هستیم که باید حتی نوع تبلیغاتمان با سال‌های قبل تفاوت کند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها