اعطای «نشان ملی تغذیه» برای نخستین بار به تولیدکنندگان و خدمات دهندگان صنایع غذایی کشور

اجلاس ملی «سلامت موادغذایی، از فرآوری تا مصرف » توسط «انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور » برگزار می شود.

اعطای «نشان ملی تغذیه» برای نخستین بار به تولیدکنندگان و خدمات دهندگان صنایع غذایی کشور

در راستای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت مواد غذایی و اصلاح و ترویج الگوی مصرف ، مبتنی بر برنامه های راهبردی وزارت بهداشت، « انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور » در نظر دارد براساس مصوبه شماره 5645/100 نخستین همایش ملی " سلامت مواد غذایی ، از فرآوری تا مصرف " را با مشارکت سازمان غذا و دارو ، وزارت صمت، سازمان نظام پزشکی ، شورای عالی سلامت ، سازمان شیلات و شورای سیاستگذاری صدا و سیما ، 24 مهر ماه سال جاری همزمان با روز جهانی غذا در محل انستیتو تحقیقات و تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برگزار نماید .

همچنین در این همایش برای اولین بار " نشان ملی تغذیه" به تولید کنندگان و خدمات دهندگان و افراد شاخص و کارآمد در این حوزه بر اساس دستورالعمل مصوب شورای عالی انستیتو اعطا خواهد شد .

گفتنی است بر اساس تصمیم نهایی « انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور » و شورای سیاست گذاری نشان ملی تغذیه ، موسسه فرهنگی و هنری « عصرگفتگوی قلم » به عنوان دبیرخانه اجرایی اجلاس ملی "سلامت مواد غذایی ، از فرآوری تا مصرف " جهت پیگیری امور مربوط به ثبت نام و سایر امور اجرایی مربوط به این نشان ملی آغاز به کار کرد.

· ضوابط ثبت نام کنندگان جهت حضور در فرآیند ارزیابی نشان ملی تغذیه :

1- ثبت نام جهت حضور در فرآیند کارشناسی به تنهایی موجب اخذ نشان نمی گردد و ثبت نام کننده حتماً باید امتیازات و تأییدات کمیته علمی و ارزیابی را اخذ نماید .

2- با توجه به اینکه محصولات تولیدی نیاز به تأییدات آزمایشگاهی دارند ، هزینه های مربوطه طبق تعرفه آزمایشگاه مورد تأیید سازمان غذا و دارو ، با ثبت نام کننده می باشد .

3- برخی از معیارهای اعطای نشان مطابق مصوبه شماره 5654/100 انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور به شرح ذیل است:

- چهره شاخص و تأثیر گذار در ارتقاء و ترویج دانش تغذیه در سطوح ملی ، منطقه ای یا بین المللی

- ارائه فرآیند یا خدمات که منجر به بهبود وضعیت تغذیه در جامعه گردد .

- فرآورده های غذایی ، صنفی یا صنعتی دارای ویژگیهای مطابق با معیارهای سلامت و تغذیه سالم باشد.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها