رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

توسعه اشتغال در زندان‌ ها بهترین‌ راه اصلاح شخصیت زندانی بزهکار است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به اهمیت امر اشتغال زندانیان تاکید کرد و گفت: توسعه اشتغال اصلی ترین روش اصلاح و باز اجتماعی کردن و بازسازی شخصیت زندانی بزهکار است.

توسعه اشتغال در زندان‌ ها بهترین‌ راه اصلاح شخصیت زندانی بزهکار است

ناصر عتباتی در جلسه بررسی وضعیت قضایی زندان‌های آذربایجان‌غربی به اهمیت اصلاح و تربیت زندانیان اشاره و اظهار داشت: کار در زندان بسیار سخت و نفس‌گیر است، چرا که مخاطبین آن افراد خاصی هستند که بنا به هر دلیل دچار لغزش شده و نیاز به اصلاح و تربیت دارند و اصلاح و تربیت آنها عبادت است.

وی تصریح کرد: اصلاح یک فرد از جامعه به مانند اصلاح امت است و این آموزه شرع مقدس اسلام بوده و نخستین راه اصلاح مجرم و بزهکار شخصیت دادن با اعتماد کردن و سپردن کارها به او است تا بدین طریق زندانی را از عنصر نامطلوب به عنصر مطلوب تبدیل کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در ادامه به اجرای دستورالعمل‌های ساماندهی زندانیان تاکید و نظارت دائمی و مستمر مجموعه زندان و قضات دادگستری را به زندانها خواستار و رعایت شئون و کرامت انسانی زندانیان را مورد تاکید قرار داد.

وی به استفاده از ظرفیت‌های قانونی در جهت کمک به مددجویان نیز اشاره و گفت: زندانبان، زندانبانی اخلاقی، عاطفی و انسانی هستند که همگی برگرفته از شرع مقدس است و باید زندانی را به دید یک بیمار نگریست و برای بهبودی و درمان این بیمار تلاش مضاعف کرد و برای نیل به این هدف برنامه های فرهنگی - ورزشی برای ارتقاء روحیه اصلاحی زندانیان بسیار مفید فایده خواهد بود.

عتباتی به اهمیت امر اشتغال زندانیان تاکید کرد و گفت: توسعه اشتغال اصلی ترین روش اصلاح و باز اجتماعی کردن و بازسازی شخصیت زندانی بزهکار است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در پایان تاکید کرد: در زمینه اشتغال زندانیان محدودیتی وجود ندارد و باید بسترهای اشتغال زندانیان را توسعه داد و در این زمینه انجمن حمایت از زندانیان، بنیاد تعاون و ستاد دیه باید در نوع اقداماتشان یک بازنگری جدی، موثر، خلاقانه و مبتکرانه داشته باشند.

حدود 60 درصد زندانهای استان پایش شد

در ادامه مجیدی دادستان ارومیه نیز در این جلسه با اشاره به ارفاقات قانونی اظهار داشت: در حوزه استفاده از ارفاقات قانونی در دادسراهای استان، فعالیت‌های مناسبی آغاز شروع شده و به ویژه بحث تعلیق تعقیب، ترک تعقیب و برقراری سازش در شعب اجرای احکام کیفری است تا از این طریق بتوان زندانیان مستعد را آزاد کرد.

وی ادامه داد: در زمینه پایش و غربالگری زندانیان نیز در حدود 60 درصد زندانهای استان پایش شد.

مجیدی، غافل نشدن از خانواده زندانیان را نیز بسیار مهم دانست و اقدامات صورت گرفته در این خصوص را بسیار ارزشمند خواند و افزود: باید ادامه این کارهای خداپسندانه و خیرخواهانه در جهت خدمت‌رسانی به خانواده‌های بی بضاعت زندانیان انجام شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها