مخالفت شدید مجمع روحانیون مبارز با ردصلاحیت های شورای نگهبان/ تایید تصمیم جبهه اصلاحات مبنی بر معرفی نکردن کاندیدا

مجمع بر تصمیم نهاد اجماع ساز مبنی بر عدم معرفی نامزد انتخاباتی از طرف این جبهه، صحه مى گذارد و آن را اقدامى سنجیده و در جهت پرهیز از افتادن در دامى که مهندسان انتخاباتى تدارک دیده‌اند مى داند.

مخالفت شدید مجمع روحانیون مبارز با ردصلاحیت های شورای نگهبان/ تایید تصمیم جبهه اصلاحات مبنی بر معرفی نکردن کاندیدا

مجمع روحانیون مبارز روز گذشته با شرکت اکثریت اعضا جلسه فوق‌العاده تشکیل داد، در ابتدای این جلسه که به ریاست جناب آقای خاتمی برگزار شد وضعیت دور از انتظاری که برای انتخابات ریاست جمهوری پیش آمده است، مورد بحث و بر رسی قرار گرفت.

تصمیم شورای محترم نگهبان با صرف نظر از هر نیّت و انگیزه ای که در پشت آن بوده است، بدون تردید ضربه هولناکی به اعتبار نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور زده است. حیرت‌انگیزتر این است که چنین تصمیم دور از تدبیری در آستانه ارتحال حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی) بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ایران گرفته شده است که همواره بر این حکم عقلایی و الهى " که میزان رأی ملت است " صحه مى گذاشت و حیرت مضاعف آنکه چنین تصمیم مغایر با آزادی مردم در تعیین سرنوشت اموری که ارتباط مستقیم با سرنوشت آنان دارد در زمانی گرفته شده است که مصادف با ایام سالگرد نهضت پانزده خرداد است، نهضتی که سر آغاز مخالفت مردم و روحانیّت با شیوه ای از حکمرانی بود که نتیجه مهم آن سلب آزادی مردم در تعیین سرنوشت خود بود و روحانیت این شیوه را علاوه بر آن که برخلاف شیوه عقلایی زمانه می دانست منطبق با تعالیم اسلام در باره رعایت حقوق مسلم جامعه نمی دانست.

مجمع روحانیون مبارز مخالفت شدید خود را با این تصمیم و هر اقدامی که بر اعتبار نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد می کند، اعلام می دارد.

همچنین مجمع بر تصمیم نهاد اجماع ساز مبنی بر عدم معرفی نامزد انتخاباتی از طرف این جبهه، صحه مى گذارد و آن را اقدامى سنجیده و در جهت پرهیز از افتادن در دامى که مهندسان انتخاباتى تدارک دیده‌اند مى داند.

همچنین در این جلسه در پی بررسی انگیزه های تصمیماتی از این گونه و اظهارات پس از آن از قبیل این که عدم مشارکت گسترده مردم در انتخابات بر اعتبار آن خدشه ای وارد نمی کند و یا این که هرگاه مشارکت گسترده بوده است انتخاب خوبی صورت نگرفته است و … به برخی زمزمه‌هایی که در اوان پیروزی انقلاب اسلامی درباره برپایی نظام جدید مطرح گردید اشاره شد که جماعتی در هوای خلافت اسلامی به جای جمهوری اسلامی بودند ولی تدبیر حضرت امام به این خواب و خیال ها پایان داد و گویا امروز افراد یا گروهی از تبار همان خام‌اندیشان هوای همان خلافت را در سر می پرورانند و همه دلسوزان نظام باید به هوش باشند و جلو چنین فتنه ای را بگیرند، و بسیار هم طبیعی است که کسانی با نیّات خیر خواهانه در این دام افتاده باشند.

در دورانی که همه انقلاب های مردمی دنیا رهبرانشان بدون قانون اساسی و نظر مردم سال های دراز بر حکومت تکیه می زدند، امام خمینی بعد از گذشت کمتر از دو ماه از پیروزی انقلابی بزرگ و حیرت انگیز دستور اولین رای گیری آزاد را به عنوان اصل خدشه ناپذیر در نظام جمهوری اسلامی صادر کرد و و انتخابات آزاد نه تنها مبنا و اساس تأسیس اصل نظام که مبنای تمام نهادهای مهم و سرنوشت ساز کشور و از آن جمله ریاست جمهوری قرار گرفت.

آنچه که در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی توسط شورای محترم نگهبان در عدم احراز صلاحیت شخصیت‌های برجسته کشور و خدمتگذار در جمهوری اسلامی به وقوع پیوست و بخش عمده ای از مردم را از داشتن نماینده ای در میان کاندیداها محروم کرد،‌ ضایعه بزرگی بود که با مرام و مسلک مردم محور امام خمینی و نظام جمهوری اسلامی در امر حکمرانی در مغایرت آشکار قرار دارد، این بی‌اعتنایی بی سابقه به مردم واکنش های زیان باری را در پی خواهد داشت که کاهش مشارکت در انتخابات یکی از آنها خواهد بود.

مجمع روحانیون مبارز با گرامی داشت یاد و خاطره بنیان گذار جمهوری اسلامی و نیز روز پانزده خرداد و ادای احترام به شهیدان این روز خونین، برای ملت بزرگوار ایران در میان ملت‌ها سربلندی از خداوند مسئلت دارد و نیز آرزو می کند که همه ایرانیان از مشکلات طاقت‌سوز معیشتی و از بلای کرونا نجات یابند.

منبع: صبح نو

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 59
  • سیروس
    0

    مافقین ..از کفار بدترند

  • ع
    0

    یعنی جهانگیری و لاریجانی تایید می شدند دیگه کارهای شورای نگهبان تماما درست و مطابق با قانون اساسی بودند.اولا این دو نفر رای نداشتند ثانیا مردم از صندوق رای از سال ۹۸ به بعد دیگه نا امید شدند.پس باید طرح نویی در انداخت.لغو نظارت استصوابی و عدم دخالت حکومت در تایید یا رد کاندیدها و اصلاح ساختار قدرت به نفع مردم و تبدیل رییس جمهور به عنوان نفر اول کشور خواسته های به حق و اولیه مردم هستند.ما باید رییس جمهور اسلامی ایران انتخاب کنیم نه کارگزار و مسوول تدارکات کشور و بدون اختیار تصمیم گیری.

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      در تمام کشورهای پیشرفته نهادهای نظارتی انتخابات با اسامی مختلف هست پس به جای ایفای نقش مریم رجوی که ترور هزاران نفر ایرانی را در کارنامه دارد کمی مطالعه بعد اظهار نظر کنید.

    • .
      0

      متاسفم برات که هر حرف حقی را به منافقین جنایتکار ربط می دهی. این نظر نظر بیش از 90 درصد مردم است میگی نه برو تو کوچه و بازار همه چیز دستت میاد.

  • کلبوک
    0

    هرچندکه این ملت به شما هم دل خوشی ندارد اما همینکه هم نظرودرکنار ملت ایران هستید بخود افتخارکنید

    نظرات شما -
    • بی نام
      0

      کابوک خان اگر این آقایون در کنار شما هستن پس چرا در این ۸ سال کجا بود ن چرا یک به دولت روحانی تذکر ندادن این چه وضعی است که به وجود آورده اید!؟

  • ستاره قلابی
    0

    چقدراین مهندسین انتخابات با مهندسین لیگ برتر شبیه همند!یعنی جنتی همین بابا مسعوده یا بابا مسعود همون جنتیه! مهم نیس مهم اینکه تهش مورد دلخواه میاد بیرون

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مردم چه مرگتونه؟! شورای نگهبان صلاحیت میده میگین چرا صلاحیت داد؟! عدم صلاحیت میده میگی انتخابات انتصابی شد!! چه مرگتونه؟ یبار کار درست کرد و با قانون عمل کرد و کسانی که واقعا صلاحیت ندارند رو گذاشته کنار. ذاتا مشکل دارین. کسی بود که عالی باشه و تایید صلاحیت نشه؟ بنظرتون لاریجانی جهانگیری رو تایید میکرد؟! خب چرا مغلطه میکنین

    • شهروند
      0

      به ناشناس: وقتی افرادی بی ادب و بی شخصیت و بیسوادی چون تو در این مملکت هستند چیزی درست نخواهد شد ؛فقط الکی حرف میزنی

  • محمد
    0

    زنده باد روحانیون مبارز.

  • ابومرگ
    0

    رییسی ریس جمهوره . پس چرا رای بدیم؟

  • بی نام
    0

    والا جمع کنین خودتون روبه نام نظام وانقلاب صداتون هشت سال مردم نون خشک خیس میکردن که بعضأ کسایی همینم نداشتن درنمیـومد حالا دل شیرپیداکردین

  • علی
    0

    بی شرمها خودتان باعث وبانی این مشکلات هستیدواشک تمساح میریزید.اگرشورای نگهبان دردوره های گذشته هم مرعوب هوچیگریهای شمانمی شدالان وضع اینطورنبود

  • فریبرز
    0

    ماشااللاه مجمع رای بی رای

    نظرات شما -
    • منفعت طلب
      0

      حالا اگر این آخوندا به نفع شورای نگهبان حرفی میزدند میشدند مفتخور و ،،،،،

  • حسین
    0

    چرا سری قبل که به همه گفتند نیایید و یا بروید کنار تا روحانی رییس بشه لال شده بودید.اگر مشایی و احمدینژاد در ۹۲ و۹۶ بودند که شما قاق هم نمیشدید.رای قالیباف هم که در ۹۶ به سبد روحانی ریخته شد

    نظرات شما -
    • سانسورچی
      0

      حالت خوش نیست اولاقالیباف مگر چقدر رای داشت ثانیا همون تعداد کمه رای هم به حساب رییسی رفت چون ایشان علنا اعلام کردندکه به سود رییسی کناره گیری میکنند

    • داریوش
      0

      به سانسور چی.،قالیباف چهار پنج ملیون رای داشت و طرفدران قالیباف همه از مخالفان رییسی بودند ولی خوب نظرت را در مورد مشایی و احمدینژاد نگفتی!

  • قلندر واقعی
    0

    زنده باد مجمع روحانیون مبارز و آیت الله العظمی سید محمد خاتمی مردی از جنس خورشید تابناک ایران زمین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آره زنده باد فتنه گر !!!! چی زدی؟!

    • جانباز آتش به اختیار
      0

      باز این قلندر قرصاشو نخورد

  • هادی
    0

    همین روحانیون مبارز که خود را پیرو امام خمینی معرفی می کنند یک سری به آرشیو صحبت های امام خمینی مراجعه کنند که بزرگترین حامی شورای نگهبان بود

  • Ali
    0

    از اول انقلاب مملکت دست شما بوده چه کاری انجام دادید؟اگر کاندید های فعلی برنامه خوبی داشته باشند اصلا نیازی به شما نیست. هرچی قانون بگوید مهم است چه مجمع بپسندد وچه نپسندد . گزینه های مطرح رد شده اصلاح طلب هم خودشان مسببان وضع موجود بودند ومال این حرف ها نبودند واعمال خودشون باعث رد شدن آنها بود. دوگزینه تایید شده هم دارند بهانه نیاورند! وقتی می روید دست جمعی ثبت نام می کنید این هم در نظر داشته باشید رقیب شما هم ثبت نام می کنند وعلت زیاد تر بودن آنها همین است وشما فقط دونفر مناسب داشتید .

  • دن کیشوت
    0

    اینکه مجمع روحانیون آرزو می کند که همه ایرانیان از مشکلات طاقت سوز معیشتی نجات یابند،باید گفت اولاً همه ایرانیان مشکل معیشتی ندارند و آنها که مشکل معیشتی ندارند عبارتند از همین به اصطلاح روحانیون و نگهبانانشان (پاسداران)؛که سالهاست بر مناصب مختلف چنگ انداخته و از این صندلی به آن صندلی جابجا می شوند،از قدیم هم گفته اند که سواره از پیاده خبر ندارد و سیر از گرسنه،پس بهتر است دست از عوام فریبی برداشته و به جای آرزوهای دروغین،از مناصب خود کناره گیری و کار را به کاردان بسپارید.

  • ناشناس
    0

    امیدوارم جهت تنبیه بعضی افراد همچون کد خدایی که خیلی ادعا داره رو تصمیم خودتون بمانید

  • مروان
    0

    چرا شورای نگهبان برای اگاهی مردم دلائل عدم صلاحیت کاندیداها را اعلام نمی کند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چون دلیلی ندارد

  • محمد
    0

    همتی و علی زاده هر چه زودتر بکشند کنار چون مردم دیگر گول نخواهند خورد

  • حسین محمدزاده
    0

    اعضای محترم مجمع روحانیون مبارز ضمن تشکر از نقد دیرهنگام شما از عملکرد شورای نگهبان، خوب کاری میکنین در دام مهندسی انتخابات نمی افتین اما مردم پیش از موضعگیری شما و البته با آگاهی کامل تصمیم راهبردی خود را گرفته بودند: « رای بی رای ».

  • الله اکبر
    0

    ما کاندیدایی مورد نظر خود را در بین اینها نمیبینیم پس رای نمی دهیم با یک نگاه به مسئولیت ها و عملکرد این ۷ نفر برای هر کس که کمترین شم سیاسی داشته باشد روشن است که هیچکدام در حد و اندازه ریاست جمهوری ایران را نیستند و این قبا به قامت بی قامت هیچکدام برازنده نیست و کشور را به روز سیاه می نشانند و قطعا این انتصاب چهار ساله خواهد بود و شورای نگهبان دیر یا زود خواهد فهمید.

    نظرات شما -
    • عابدان زاده
      0

      این قبا به قامت روحانی می آمد؟ یا به قامت جهانگیری و لاریجانی می آید یه کم تامل کنید کارنامه رییسی مشخص است

  • طلبه
    0

    رئیسی ریس جمهور انتصابی است چرا رای بدهیم درودبرروحانیت مبارز

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو همون بهتر رای ندی چون روحانیتون هشت سال گند زد. تو رای ندی بهتره

    • دانیال
      0

      روحانی که انتخاب خودتون بود چ گلی به سرت زده؟

  • سید
    0

    این بار دیگه کمی از خدا بترسید و به این مردم رحم کنید چقدر سختی چقدر تورم و گرانی چند ساله لبخند به لب مردم نیومده این از کورنا اینم از وضع گرونی و اقتصاد مگر چه گناهی کردن این مردم که توی کشور به این ثروتمتدی باید محتاج نون شب باشند محتاج اجاره خانه یه پراید داغون شده آرزو

  • علی محمد صادقیان
    0

    مجمع روحانیون منافق.

  • نباتی
    0

    مجمع شما باید سخنان امام ره در باره شورای نگهبان را یاد اوری می کرد . امام ره فرمود پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد . مجمع با این دبدبه نشستید خوردید گفتید و برخاستید . من بی سواد با این متن نوشته شده از شما این برداشت را دارم گروهی سهم خواه از خدا بی خبر خائن به نظام ووووو هستید میان شما حتی یک عاقل هم نبود که بفهمه بعد امام حضرت آقا کشور رو اداره کرده و سخنان ایشان فصل الخطاب است . شما برای مردم و نظام کاسه از آش داغتر شده اید..قیامت نزدیکه و من از شما ها نمی گذرم ..

  • جهاندیده
    0

    چرا موقع گرانی ،تورم ،بورس خونی ،،،،،،،،لال هستید ،موقع انتخابات بیانیه میدید ،معلومه هدف مردم نیست هدف جیب مردم هست

  • باران
    0

    اینجوری که همتی میتازه فکر کنم دو قطبی بشه عزیزان درست می گم ؟

  • محمد
    0

    واقعا براتون متاسفم شما هرچه چرند هست نشر میدهید اما همیشه نوشته های من دیده نمیشود معلوم میشود شماهاهم آدم های صادقی نیستید برای همیشه خداحافظ

    نظرات شما -
    • .
      0

      به سلامت به ساندیس خور دیگه هم سلام برسان

  • احمد
    0

    البته که سوختید و مشخص است.بقول احمدی نژاد منحرف آب رو بریز اونجا که سوخته

  • وحید
    0

    فقط آب یخ درمانی

  • طه
    0

    گرچه جبهه اصلاحات نامزدی را در معرفی بعنوان نامزد ندارد اما برواصح است همتی و مهرعلیزاده از بدنه دولت و برخاسته از دیدگاه اصلاح طلبان. کارگزاران و طبقات بالای حامعه که طرفدار اقتصاد سرمایه داری و خصوصی سازی به منطور فاصله گذاری زیاد طبقاتی و فشار بر مردم برای تامین منافع خاص هستند و اینکه امروز این جبهه شعار عدم معرفی نامزد را می دهد تاکتیک سیاسی است تا با توجه به عدم اقبال عام بلکه این دو راحمایت نکرده تا اگر در انشاید با این روش درصدی توفیق برای کسب رتبه و کرسی بدست آورند. است

  • ناشناس
    0

    اصلاحات گند زده هیچکسی رای نخواهد داد.

  • ناشناس
    0

    جمع کن برو... همونایی هستید که هشت سال خون مردم رو تو شیشه کردین و جیب خودتون رو پر از ثروت مردمی بیچاره که هنوز یه سقف پیدا نکردن برن زیرش! خاک بر سرمبارکتان. حالا منافعتون در خطره چی شده به در و دیوار میزنین؟!

  • عابدان زاده
    0

    واقعا انتظار داشتند جهانگیری یا لاریجانی بانیان وضع موجود دوباره بیان سر کار و این شرایط برای مردم تکرار بشه پناه بر خدا

  • غیر قابل نشر
    0

    دیگه دیره دیگه دیره دیگه دل جایی اسیره

    نظرات شما -
    • قلندر از خرم آباد
      0

      این شعر را من قبلا سرودیدم

  • ناشناس
    0

    این بیانیه را باید سال ۹۲ میدادید نه الان، اونوقت که تمام تخم مرغاتون رو تو سبد روحانیِ غیر اصلاح طلب گذاشتید باید به عاقبت اون فکر می کردید اگر سال ۹۲ با عارف شکست می خوردید الان اوضاعِ به مراتب بهتری داشتید، ترس از شکست، اصلاح طلب ها را به این روز انداخت! باید بگم شما هم در دام مهندسان انتخابات افتادید الان باید از مردم بخواهید که پای صندوق های رای بیایند، مثلا امثال تاجزاده و پزشکیان اگر رئیس جمهور می شدند چه کاری می تونستند بکنند که الان همتی و مهرعلیزاده نمی تونند انجام بدند؟! حضور مردم و مشارکت حداکثری مثل همیشه می تونه اتفاقات پیش رو را تغییر بده، به قول شهید مطهری روحانیون ما عوام زده اند و من به تبعیت از این شهید بزرگوار می گویم نخبگان ما هم عوام زده اند به جای اینکه به عوام خط بدهند که در شرایط کنونی چه باید کرد هم صدا با تحریم کنندگان انتخابات شدند!

  • پدرام
    0

    روحانیون مبارز دقیقا بر علیه کشور مبارزه میکنن تا خط مقدم و جلو دشمن

  • بینام
    0

    این (مجمع روحانیون مبارز) با چه چیز مبارزه میکنند ؟! لطفٱ راهنمایی کنید

  • جلال عامری
    0

    مجمع روحانیون‌مبارز نه بهتره بگیم سندیکای لیبرالهای وطنی و اکنون در دوران پسا روحانی پرچمدار اینها کسی نیست جز عبدالناصر همتی. همتی یه کاپیتالیست سرمایه سالاره که ادامه دهنده راه روحانی هست... چشمهاش به خارج از کشور دوخته شده و بدنبال اینه که ۸سال دیگه مملکت را معطل مذاکرات و رفع تحریمها کنه البته به خیال خودش اینهم با شگردهای خاص اقایی اشنا بشدت اشنا۰۰۰ چون این جماعت کاپیتالیست بیشترین نفع را داره از تحریمها می بره چون وارادت محوره و ابدا بدنبال تولید داخلی نیست۰۰۰ همتی همچون روحانی دقیقابدنبال اجرائی کردن پروژه های برجام ۲ و ۳ و ۴ و...را که در دروان روحانی با درایت مردم و رهبری ناکام موند تا با بهانه تراشی های جدید ادامه بده.چپها و اصلاحات و کارگزاران وووکه مجموعا ما اونها را لیبرالها یا تکنوکرات ها ی غربگرا میشناسیم بدنبال استحاله ایران از دورن و تبدیل کردن ان به گاو رام و شیرده امریکاچیزی شبیه عربستان سعودی هستند .خوشبینانه تر اگه بخواهیم بگیم لیبرالها و کاپیتالیست های وطنی بدنبال اینند که ایران را همچون اسراییل یکی از ایالت های امریکا بکنند ولی امریکاییها ایران را نه یک ایالت بلکه گاو شیرده دیگری برا خودشون میخوان. لیبرالهای کاپیتالیست و تکنوکرات بدنبال ایجاد یه رابطه ارام بین ایران و امریکا البته به خیال خودشون هستند تا با خیال راحت به غارت و دزدی هاشون مثل ۴۳سال گذشته ادمه بدهند. این جماعت نه درد دین دارند نه درد مردم ...جماعتی منفعت طلب و فرصت طلب اند که فقط به فکر سرمایه دار شدن هر چه بیشتر و بیشتر خودشون هستند ان هم نه با زحمت بلکه غارت سرمایه های یک ملت... ملت ایران شرکت نکردن شما در انتخابات دست این هارا از ثروتهای خدادادیتون قطع نمی کنه بلکه دست اینها را ازاد تر می کنه وقتی مردم را خنثی و بی خطر ببینند. و علت اصلی سر گرم کردن مردم به مسایلی چون طرح موضوع نخ نمای دیوار کشی انقلابیون بین پیاده رو ها و پیامک به بد حجابان واجرای نرم و ارام کشف حجاب طی ۴۳سال گذشته اجرائی کردن دوچرخه سواری و ورود به ورزشگاه بانوان ،ایجاد فرهنگ اباهی گری و مشغول کردن جوانان به فساد و اعتیاد و نهایتا بی خطر کردن مردم است. ساختن مردمی بی حال و خسته و مشغول به شهوت به جای مردمی عدالتخواه و مطالبه گر بهترین حالت برای این جماعت عمرو عاصی و تمامیت خواه منفعت طلب هست. __جلال عامری__ #ملت بیدار #جماعت عمرو عاصی لیبرال

  • با
    0

    درود بر روحنیان مبار

  • دن کیشوت
    0

    کم گوی و گزیده گوی چون در: رأی بی رأی

  • فرياد
    0

    احزاب سياسي كه مخالف سلطنت بودند با مبارزا ت خود و كشاندن مردم به خيابانها كار را تمام كردند اما با شعار حزب فقط حزب الله تمام گرو هها و احزاب سياسي قلع و قمع شدند و با نظارت استصوابي و نحوه ي تعيين اعضاي آن كاملا مشخص بود كه سرنوشت آزادي خواهي و دموكراسي چه خواهد شد وجود شورايي كه ناظر بر مصوبات است به نظر صحيح است اما يه شرطي كه آنها هم خود منتخب مردم يا منتخبين گروههاي سياسي باشند تا اعمال سليقه و نهايتا گوش به فرمان جناح خاصي نباشند

  • قاسم
    0

    مجمع روحانیون مبارز !!!؟ مبارزه با کی ؟

  • رئیسی
    0

    بیان رفراندم بزارند ببینند چقدر اعتبار دارند .اگر راست میگویید دفاع کنید ازمردم کاری به جناح راست یا چپ نداریم 42ساله دفاع نکردید حالا که اطلاعیه دادید ازملت دفاع کنید رای بی رای

  • یاعلی
    0

    بایدمثل امام خمینی که درراه خدازندان انفرادی کشیدطرفدارمحرومین بودوواقعی نه حرف برای خداکارکردنه دنیابایدهمه مثل اوباشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها