بایدن از کاخ سفید فرار می‌کند!

جو بایدن بیشتر از هر رئیس جمهور دیگری در دوران مدرن آمریکا در مقطع مشابه از ریاست جمهوری تعطیلات آخر هفته‌اش را به دور از کاخ سفید گذرانده است.

بایدن از کاخ سفید فرار می‌کند!

به گزارش دیلی میل، یک منبع آگاه که نامش را فاش نکرد به سی.ان.ان گفت، که از نظر او کاخ سفید "بیشتر شبیه به مکانی برای گذراندن دوشنبه تا جمعه است".

ساختمانی که زمانی میزبان تقریبا همه روسای جمهوری قبل از بایدن از جمله باراک اوباما، رئیس جمهور و رئیس اسبق خود او بوده حالا به خاطر ساکن فعلی‌اش بیشتر شبیه به یک "خانه سازمانی واقعا گرانقیمت" است. بر اساس این گزارش بایدن از مجموع ۱۹ تعطیلی آخر هفته که در طی آنها رئیس جمهور آمریکا بوده تنها پنج مورد را در کاخ سفید سپری کرده است.

اعضای تیم کارکنان او به سی.ان.ان گفتند که بایدن حتی بر خلاف برنامه کاری‌اش و با اطلاع رسانی در آخرین دقایق، اقامتگاه رسمی خود را برای استراحت هفتگی ترک می کند در حالی که در این مجموعه ۵۵۰۰۰ فوت مربعی امکاناتی نظیر سالن بولینگ و سالن سینما و مجموعه تنیس وجود دارد.

یک عضو تیم اطرافیان جو بایدن به سی.ان.ان گفت: حتی اگر روز سه شنبه باشد و بر اساس برنامه زمانی او می بایست برای آخر هفته در کاخ سفید بماند یا صحبتی از رفتن او به جایی نشده باشد، من در پس زمینه خودم می دانم که او قرار نیست در کاخ سفید بماند.

این در حالی است که بایدن حتی در طول چند دهه مشغولیتش به سناتوری نیز به فرار از واشنگتن دی.سی با هدف گذراندن اکثر شبها و آخر هفته ها در خانه در ایالت دلاور مشهور بوده است.

اندرو بیتس، معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید از انتخاب بایدن برای این که در مقام رئیس جمهور نیز به سنتش ادامه دهد دفاع کرد.

او در بیانیه‌ای به سی.ان.ان گفت: روسای جمهور آمریکا صرف نظر از مکانشان دائما در حال کار هستند چه اینکه آنها در سفری رسمی به کشوری خارجی رفته باشند یا تنها ۱۰۰ مایل از کاخ سفید با هدف یک سفر کوتاه به ویلمینگتون دور شده باشند. و همانطور که همه آمریکایی‌ها می توانند قبول کنند، مهم است که رهبران از پناه گرفتن در واشنگتن دی.سی اجتناب کنند.

بایدن قبل از این در ماه فوریه در یک مراسم برگزار شده از سوی سی.ان.ان گفته بود از اینکه کسانی را در انتظار بگذارد "شدیدا معذب می شود" اما حالا ده ها نفر از کارمندان کاخ سفید را در انتظار آمدنش می گذارد.

او کاخ سفید را به یک "قفس طلایی" تشبیه کرد که می‌تواند از آن خارج شده و کارهای دیگرش را انجام دهد.

با این حال برخی از افراد حاضر در پایتخت آمریکا ظاهرا تمایل دیگری دارند. یکی از کارمندان اقامتگاه رسمی بایدن به سی.ان.ان گفت، این کارمندان آنجا کار می کنند چون می خواهند به رئیس جمهور و بانوی اول آمریکا خدمت کنند. او اظهار کرد: من فکر میکنم گاهی آنها احساس تنهایی می کنند. شما در این وضعیت دلتان برای مراقبت از روسا تنگ می شود.

یک منبع دیگر در کاخ سفید گمانه زنی کرد شاید بایدن احساس خوشایندی از اینکه به خانه رئیس سابقش نقل مکان کرده ندارد.
این منبع تاکید کرد: این برای ترامپ یا اوبامایی که قبلا به عنوان معاون پا به آنجا نگذاشته بودند مساله‌ای نبود اما برای بایدنی که این همه وقت در کاخ سفید زمانش را صرف دیدار با رئیسش کرده جابجا شدن به آپارتمان سابق آن شخص اساسا می تواند عجیب باشد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بایدن
    0

    بی شرف چه خوش تیپه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها