اعلام نارضایتی اسرائیل از کشورهای عربی سازش‌گر

رژیم صهیونیستی دوشنبه نارضایتی خود را بابت حمایت بحرین و سودان از تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تشکیل کمیسیون تحقیقات علیه این رژیم ابراز داشت.

اعلام نارضایتی اسرائیل از کشورهای عربی سازش‌گر

به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به حمایت این دو کشور عربی از تصمیم شورای حقوق بشر درخصوص تشکیل کمیسیون تحقیقات علیه اسرائیل، به منامه و خارطوم اعلام کرد که انتظار داشته آنها متفاوت عمل کنند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، این وزارتخانه تصریح کرد که اسرائیل از نحوه رای دادن بحرین و سودان راضی نیست و مدعی شد، این اقدامات "به پیشرفت صلح در منطقه کمکی نمی‌کند!"

این اولین مورد اختلاف میان بحرین و سودان با رژیم صهیونیستی از زمان امضای توافق عادی سازی در اواخر سال گذشته است.

همزمان وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی دوشنبه پس از حمایت مکریک از ایجاد کمیسیون تحقیقات علیه اسرائیل، سفیر این کشور در تل‌آویو را احضار کرد.

معاون مدیر کل اداره آمریکای لاتین در وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به سفیر مکزیک توضیح داد که "انتظارات اسرائیل از دوستانی مانند مکزیک این است که روابط دوجانبه خوب در صحنه بین المللی نیز منعکس شود."

افریم افزود: "اسرائیل همچنین انتظار دارد مکزیک در این دوران دشوار به همان روشی که اسرائیل به آن عادت دارد، در کنار ما باشد و درک درستی از چالش‌های امنیتی اسرائیل داشته باشد."

روز یکشنبه نیز وزارت امور خارجه این رژیم سفیر فیلیپین را به همین منظور احضار کرد.

روز پنجشنبه شورای حقوق بشر سازمان ملل (متشکل از ۴۷ کشور) با اکثریت آرا به آغاز تحقیقات بین المللی در مورد تخلفات انجام شده در جنگ ۱۱ روزه در نوار غزه رای داد. وزارت خارجه فلسطین و جنبش مقاومت اسلامی حماس از این تصمیم استقبال کردند در حالی که رژیم صهیونیستی آن را رد و تأکید کرد که با آن همکاری نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها