کرونا در سمنان سیر نزولی دارد/ مردم از عادی انگاری پرهیز کنند

شیوع ویروس کرونا در استان سمنان روند نزولی به خود گرفته است و تثبیت چنین شرایطی و حرکت به سمت بهبود وضع موجود مستلزم همکاری بیش از پیش اقشار مختلف مردم است.

کرونا در سمنان سیر نزولی دارد/ مردم از عادی انگاری پرهیز کنند

استان سمنان بعد از گذر سه موج شیوع کرونا اکنون در مرحله چهارم شیوع این ویروس قرار دارد و شرایط آنگونه که مسئولان می‌گویند در این استان نسبت به یک ماه گذشته خوب است و سیری نزولی به لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس را شاهد هستیم.

البته همان‌طور که مسئولان ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفته‌اند روند شیوع کرونا گرچه نزولی است؛ اما وضعیت همچنان خطرناک است با هرگونه بی‌توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری شرایط موجود ممکن است منجر به ورود به موج دیگری از شیوع این ویروس منحوس در استان شود.

شناسایی 36 فرد جدید مبتلا به کرونا در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: تا روز نهم خردادماه امسال، 39 هزار و 231 مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان شناسایی شده است.

وی افزود: از این تعداد، تاکنون 10 هزار و 436 نفر از بیماران با تلاش کادر بهداشت و درمان در سراسر استان سمنان بهبود یافته‌اند و متأسفانه، یک‌هزار و 98 نفر نیز قربانی کرونا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: بررسی آمارهای منتهی به نهم خردادماه نیز از شرایط خاص همه‌گیری این ویروس در سراسر استان سمنان حکایت دارد.

دانایی عنوان کرد: بر این اساس، در آخرین آمار ارائه‌شده قبل از نهم خردادماه در استان سمنان، 36 مورد قطعی ابتلا به بیماری کرونا شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 143 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند و در زمان منتهی به نهم خردادماه، 35 نفر از بیماران از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: در 24 ساعت گذشته هیچ فردی به دلیل ابتلا به کرونا در استان سمنان فوت نکرده است.

همچنان توصیه مسئولان بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان پرهیز از حضور در تجمعات، برگزاری هرگونه مراسم عزاداری و عروسی و می‌گویند رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی منجر می‌شود با حفظ ثبات به شرایط عادی بازگردیم.

در حال حاضر شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر، گرمسار، شاهرود، آرادان و دامغان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سرخه و میامی به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زردرنگ قرار دارد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها