معاون شرکت آبفا کردستان:

۸۵ درصد جمعیت روستایی کردستان زیر پوشش تامین آب است

معاون توسعه و بهره برداری آب شرکت آبفا کردستان گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان معادل ۴۰۰ هزار نفر زیر پوشش تامین آب است.

۸۵ درصد جمعیت روستایی کردستان زیر پوشش تامین آب است

محمد فرهاد با اشاره به جمعیت ۴۷۰ هزار نفری روستایی در استان، اظهار داشت: آب شرب این تعداد جمعیت روستایی از طریق ۸۲ مجتمع آبرسانی تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آب شرب ۱۵ درصد جمعیت روستایی استان معادل بیش از ۷۰ هزار نفر به صورت سیار و با تانکر تامین می‌شود که به تدریج برای تامین آب پایدار این روستاها اقدام خواهد شد.

معاون توسعه و بهره‌برداری آب شرکت آب و فاضلاب کردستان افزود: این ۸۲ مجتمع روستایی از طریق سه هزار و ۲۹۰ کیلومتر خط انتقال و ۲ هزار و ۵۸۳ کیلومتر شبکه توزیع، کار آبرسانی به روستاهای استان را انجام می‌دهد.

فرهاد با اشاره به وجود ۵۰۵ حلقه چاه، یک هزار و ۸۰ دهنه چشمه و ۱۹ رشته قنات روستایی، یادآور شد: یک هزار و ۶۶ باب مخزن آبرسانی با ظرفیت ۹۹ هزار و ۲۶۷ مترمکعب و ۱۹۸ ایستگاه پمپاژ برای تامین آب روستائیان در استان استفاده می شود.

وی اظهار داشت: به مدار آوردن تصفیه خانه آب قلیان، حفر و تجهیز چاه، بهسازی چشمه، تامین آب از منابع تامین آب شهرها، مهندسی مجدد الکتروپمپ چاه ها و ایستگاه های پمپاژ، اجرا یا اصلاح خط انتقال، شبکه توزیع، مخزن و انشعابات، شناسایی، تبدیل و قطع انشعاب غیرمجاز، مدیریت فشار و زون‌بندی شبکه توزیع، از جمله اقدامات انجام شده است.

معاون توسعه و بهره برداری آب شرکت آبفا کردستان گفت: در گذشته بخشی از روستاهای استان با مشکلاتی از قبیل افت فشار، قطعی‌های گاه و بیگاه و عدم آبرسانی پایدار مواجه بودند که برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی و به تدریج طرح‌های آبرسانی اجرا شد.

هم اکنون ۴۷۵ هزار مشترک شهری و روستایی از خدمات شرکت آب و فاضلاب کردستان بهره‌مند است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها