ارسال یک ربات تغییرشکل دهنده به ماه

آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن قصد دارد رباتی کوچک و تغییر شکل دهنده به شکل یک توپ به سطح ماه بفرستد.

ارسال یک ربات تغییرشکل دهنده به ماه

این ربات پس از رسیدن به سطح ماه شروع به جمع‌آوری داده‌هایی برای ساخت یک سطح‌نورد دارای خدمه می‌کند. آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) یکی از بی شمار آژانس‌های فضایی است که سعی دارد فناوری جدید و سخت‌افزارهای نورآورنه برای اقامت دائم در ماه ایجاد کند. به همین دلیل این آژانس قصد دارد یک سطح‌نورد با قابلیت جابه‌جایی فضانوردان بر روی سطح ماه بسازد. برای ساخت این ماه‌نورد آژانس فضایی ژاپن قصد دارد ربات کوچکی با قابلیت تغییر شکل به سطح ماه ارسال کند. این ربات توسط آژانس فضایی ژاپن با همکاری شرکت سونی، دانشگاه دوشیشا(Doshisha) و یک شرکت تولید کننده‌ی اسباب بازی به نام تامی(Tomy) ساخته خواهد شد.

شرکت کاوش ماه آی‌اسپیس(ispace) طبق قراردادی این ربات را به وسیله‌ی کاوشگر خود در سال ۲۰۲۲ به سطح ماه خواهد فرستاد.

ارسال یک ربات تغییرشکل دهنده به ماه

این ربات هنگام ارسال به ماه شکل توپ مانند خود را حفظ می‌کند و قطر آن در این حالت ۸۰ میلی‌متر خواهد بود پس از رسیدن به سطح ماه این ربات ۲۵۰ گرمی به حالت فعال در خواهد آمد و باز شده و دو نیمکره‌ی محافظ آن به عنوان چرخ عمل می‌کنند.

ماموریت این ربات ثبت تصاویر و داده‌ها از سطح ماه است آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن می‌خواهد بداند لایه بالایی کره‌ی ماه در برابر حرکت‌های مریخ‌نورد چه واکنشی خواهد داشت.

از آن‌ جایی که این ربات برای انتقال مستقیم داده‌ها از ماه به زمین بسیار کوچک است اطلاعات آن به وسیله‌ی کاوشگری که همراه آن است مخابره خواهد شد.

آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن امیدوار است داده‌های این ربات به درک بهتر سطح ماه کمک کند که در نهایت به دانشمندان در ساخت یک سیستم خودکار برای حرکت در جهان‌های دیگر کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها