قطعی اینترنت‌ تلفن‌های همراه در پی قطعی برق در اردستان

رئیس اداره مخابرات اردستان گفت: قطعی اینترنت در مناطق روستایی اردستان به دلیل قطعی زیاد برق است و به دنبال خاموشی و قطعی شبکه برق در مناطق مختلف، ارتباط کاربران تلفن همراه نیز در مناطقی از اردستان قطع شده است.

قطعی اینترنت‌ تلفن‌های همراه در پی قطعی برق در اردستان

طی چند روز اخیر، کاربران بسیاری از قطعی اینترنت تلفن همراه هم‌زمان با قطعی برق در مناطق روستایی شهرستان اردستان خبر داده‌اند.

محمد، یکی از شهروندان اردستانی گفت: با این وضعیت که مردم دائما به اینترنت نیازمندند همیشه اینترنت و آنتن دهی قطع است و نه تنها گوشی بنده، بلکه گوشی چند نفر دیگر را هم این مشکل را پیدا کرد. چند روز است که این مشکل را داریم و کسی پیگیر نیست. مخصوصا روستای حسین‌آباد که وضعیت آنتن دهی و نت همراه اول آن بسیار بد است. لطفا مسئولان پیگیر باشند، چراکه قطعی اینترنت یکی از مشکلات اساسی دانش آموزان مدارس است.

علیرضا، یکی دیگر از شهروندان اردستان نیز گفت: دو روز است که به طور متوالی با ۱۱۸ تماس می گیرم. بعد از زمان زیادی که باید منتظر باشم تا به اپراتور وصل شوم می گویند شماره با این مشخصات نداریم. من اصلا هنوز نگفتم شماره کجا را می‌خواهم ولی تلفن سریع قطع می‌شود.

حمیدرضا ترکیان، رئیس اداره مخابرات اردستان، اظهار کرد: قطعی اینترنت در مناطق روستایی اردستان به دلیل قطعی زیاد برق است. ظرفیت همه باتری‌ها به یک اندازه نیست و هر کدام دارای شرایط خاص خود هستند که ممکن است در یک منطقه با وجود قطعی مکرر برق، امکان تأمین برق از طریق باتری به مدت زیاد فراهم نشود.

وی با بیان اینکه بدترین خسارت برای تجهیزات الکترونیکی قطعی برق است، افزود: قطع برق خسارت‌های قابل توجهی به تأسیسات مخابرات وارد می‌کند. وقتی که برق در تجهیزات مخابرات قطع می‌شود تا دستگاه‌ها مجدد به روز رسانی شود مدت زمان زیادی را می‌طلبد.

رئیس اداره مخابرات اردستان علت مشکل قطعی و اختلال یک هفته‌ای مرکز اطلاع رسانی ۱۱۸ شهرستان را به دلیل انجام فرایند توسعه و کابل برگردانی دانست و گفت: به دلیل ارتقای کیفی و کمی و برگردان سیستم در سطح استان اصفهان سیستم اطلاع‌رسانی تلفن ثابت شهرستان یک هفته دچار اختلال شد و در تلاش هستیم تا این اختلال به زودی برطرف شود.

ترکیان خاطرنشان کرد: این اختلال و ترافیک خطی در حالی است که روزانه حدود دو هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۱۸ اردستان برقرار می شود.

وی اظهار کرد: هزینه تجهیزات مخابراتی افزایش پیدا کرده است و این موضوع باعث شده خدمات اداره به برخی از مناطق با کندی انجام شود. توسعه و ارتقای بخش مخابرات بر عهده دولت است و اداره مخابرات فقط موضوع نگهداری را دنبال می‌کند.

به گفته رئیس اداره مخابرات اردستان در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از سایت‌های شهرستان اردستان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و چند روستای دیگر نیز تا پایان خردادماه از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها