سیل و تگرگ ۲۰۶ میلیارد ریال به کشاورزی شیروان خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: وقوع سیل و تگرگ عصر پنجشنبه گذشته، ۲۰۶ میلیارد ریال به اراضی زراعی و باغی این شهرستان خراسان شمالی خسارت زد که بیشترین آن مربوط به باغ‌ها بوده است.

سیل و تگرگ ۲۰۶ میلیارد ریال به کشاورزی شیروان خسارت زد

دکتر حسن ایزانلو اظهار داشت: تگرگ ۱۲۶ میلیارد ریال به ۲۵۰هکتار از سطح باغ های انگور(۳۵ درصد) در روستاهای تنسوان، پیرشهید، چلو و ملاباقر از توابع بخش مرکزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین باران و جاری شدن سیلاب در روستای ورگ از توابع بخش مرکزی شهرستان به ۴۵ هکتار از کشتزارهای خیار و گوجه فرهنگی به میزان ۸۰ درصد و به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال خسارت زد.

ایزنلو افزود: بیشترین خسارت ناشی از کشاورزی این شهرستان عصر روز پنجشنبه گذشته مربوط به بارش تگرگ در باغ ها به مبلغ ۱۲۶ میلیارد ریال و در سطح ۲۵۰ هکتار برآورد شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شیروان تگرگ و سیل عصر روز چهارشنبه هفته گذشته نیز، ۱۳ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال به کشتزارها و باغ های این شهرستان خراسان شمالی خسارت وارد کرد.

همچنین وقوع سیل و بارش تگرگ در ۲۹ فروردین و ۱۷ اردیبهشت ماه امسال هم بیش از۱۰۱ میلیارد ریال به کشاورزی و باغ های این شهرستان خسارت زده بود.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۱۰۵ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها