فرودگاه سراوان ماه آینده به بهره‌ برداری می رسد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با مجموعه اقدامات و پیگیری های انجام شده، پهنای باند فرودگاه سراوان از ۲۱۰۰ متر به ۳۳۰۰ متر گسترش داده شده و با رفع موانع موجود، ظرف یک ماه آینده به بهره‌ برداری خواهد رسید.

فرودگاه سراوان ماه آینده به بهره‌ برداری می رسد

احمدعلی موهبتی در بازدید از عملیات اجرایی فرودگاه سراوان گفت: سراوان یکی از شهرستان های مهم و استراتژیک استان است و تاثیر فراوانی در حوزه بهره گیری از فرصتهای بی بدیل مرز دارد.

وی افزود: با توجه به مصوبه ای که برای مرزکوهک گرفته شد، این مرز با اعلام موافقت کشور پاکستان تبدیل به مرز رسمی می شود و کانون تحول خواهد بود.

موهبتی ادامه داد: فعالیت این مرز در توسعه صادرات و در مواقع نیاز برای واردات نیز بسیار ضروری است.

وی گفت: سراوان یک شهر دانشگاهی است و در حوزه تربیت نیروی انسانی که محور اصلی توسعه است، بسیار نقش‌آفرین است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به دلیل بعد مسافت سراوان با مرکز استان و کشور ضرورت نزدیک شدن سراوان بزرگ به مراکز ثروت و قدرت، افزایش پهنای باند این فرودگاه بسیار ضروری بود.

موهبتی ادامه داد: استقرار دانشگاه‌ها و مراکز نظامی و اقدامات انجام شده در راستای توسعه تجارت و ترانزیت و مجموعه مزیت های معدنی و کشاورزی موجود در سراوان با فعالیت فرودگاه شتاب خواهد گرفت.

وی ضمن تقدیر از شرکت فرودگاه‌های کشور، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و مسئولین استانی جهت پیگیری امور و انجام اقدامات لازم گفت: این عملیات در کمترین زمان ممکن انجام شده و در یک ماه آینده با حضور مقامات کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار گفت: دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی برق سراوان نیز به زودی آماده می‌شود و با گازرسانی به شهرهای سراوان، سیب سوران، مهرستان و گلشن نیز صنعت این منطقه پویا و فعال خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اقدامات و زیرساخت های ایجاد شده از مردم سراوان می خواهم؛ سرمایه گذاری برای مزیت های سراوان را خودشان شروع کنند تا سرمایه گذاران غیر بومی نیز در این حوزه فعال شوند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها