رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

آمار فوتی‌ های کرونایی در قزوین صفر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در ۲۴ ساعت اخیر آمار فوتی‌های کرونایی ما برای نخستین بار در ۲.۵ ماه اخیر صفر شد و هیچ مرگ‌ومیری در این حوزه نداشتیم.

آمار فوتی‌ های کرونایی در قزوین صفر شد

پیمان نامداربا اشاره به کاهش امیدوارکننده آمار مرگ‌ومیر کرونایی استان در هفته اخیر اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر آمار فوتی‌های کرونایی ما برای نخستین بار در 2.5 ماه اخیر صفر شد و هیچ مرگ‌ومیری در این حوزه نداشتیم. در ضمن تعداد ابتلاهای کرونایی ما نسبت به روز قبل هم 8 نفر کمتر شد که استمرار این وضعیت نویدبخش رهایی از بحران اپیدمیک کروناست.

وی همچنین از افزایش 17 درصدی میزان بستری‌های کرونایی روزانه نسبت به روز گذشته خبر داد و افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری‌شده ما در بیمارستان‌ها طی شبانه‌روز اخیر 65 نفر بوده که 11 نفر بیشتر از دیروز است و در حالی که میزان بهبودیافتگان ما از روز قبل 3 نفر بیشتر شد، اما در نهایت همین افزایش بستری‌های روزانه آمار مجموع بستری‌های ما را یک نفر افزایش داد.

نامدار با بیان اینکه آمار بیماران بدحال کرونایی زیر دستگاه کمک‌تنفسی هم نسبت به روز قبل 6 درصد بیشتر شده است، گفت: جمعیت بیماران بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان در 24 ساعت گذشته 32 نفر بود که نسبت به روز پیش 2 نفر بیشتر شده و امیدواریم که این عدد دوباره کاهشی شده و به کانال 20 نفر برگردد.

وی ادامه داد: تعداد موارد قطعی ابتلای به کرونا در موارد بستری و سرپایی در شبانه‌روز اخیر 178 نفر بوده که نسبت به روز پیش 4 درصد کمتر بوده و امیدواریم با استمرار واکسیناسیون این آمار به زیر 100 نفر هم برسد.

5 درصد از قزوینی‌ها در برابر کرونا واکسینه شدند

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین در ادامه از واکسینه شدن 3 هزار و 33 نفر در روز گذشته خبر داد و گفت: با این میزان واکسیناسیون مجموع افراد واکسینه‌شده ضد کرونا در استان به 64 هزار و 29 نفر رسیده و بنابراین حدود 5 درصد جمعیت استان قزوین از 21 بهمن‌ماه 1399 تا امروز واکسینه شدند که 55 هزار و 730 نفر دوز اول و 7 هزار و 918 نفر هر 2 دوز را دریافت کرده‌اند.

نامدار ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 2 هزار و 661 سالمند بالای 70 سال و همین‌طور 135 نفر از پزشکان و کادر بهداشت و درمان واکسن کرونا تزریق کردند. در ضمن 74 نفر از بیماران خاص هم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها