کرملین: مکان دقیق دیدار پوتین-بایدن مشخص نیست/ روسیه یک کشور دوست، قدرتمند و مطمئن است

سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، مکان دقیق نشست میان روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ژنو هنوز مشخص نیست.

کرملین: مکان دقیق دیدار پوتین-بایدن مشخص نیست/ روسیه یک کشور دوست، قدرتمند و مطمئن است

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات برنامه‌ریزی شده میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش برای تاریخ ۱۶ ژوئن ممکن است در هتل اینترکنتیننتال ژنو برگزار شود یا خیر، گفت: این نشست ممکن است در هر هتل و یا در هر ساختمانی برگزار شود. من در حال حاضر نمی‌توانم محل دقیق این نشست را اعلام کنم چرا که ما هنوز با طرف آمریکایی در این مورد به هیچ توافقی نرسیده‌ایم.

وی همچنین گفت: فرصت واشنگتن برای تجدیدنظر درخصوص امتناعش برای مشارکت در پیمان آسمان‌های باز رو به اتمام است. این موضوع ممکن است در نشست قریب‌الوقوع پوتین-بایدن به بحث گذاشته شود.

پسکوف تصریح کرد: مطمئنا در نشست پوتین-بایدن به نوعی به این موضوع پرداخت می‌شود. در واقع زمان واشنگتن برای تجدیدنظر درخصوص امتناعش برای مشارکت در پیمان آسمان‌های باز رو به اتمام است. ما رویه‌های لازم را طی می‌کنیم و آنها نیز به زودی باید تصمیم بگیرند. در نتیجه زمان کافی برای واشنگتن برای تجدیدنظر درخصوص تصمیم قبلی‌اش باقی نمانده است.

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پوتین و الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در جریان نشست روز جمعه در شهر سوچی درباره پروژه‌های مشترک انرژی و ادغام مذاکره خواهند کرد.

وی افزود: پوتین جمعه ۲۸ مه با لوکاشنکو در سوچی مذاکره خواهد کرد. موضوعات مهم مرتبط با توسعه بیشتر روابط دوجانبه، اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه‌های تجارت، اقتصاد، انرژی، فرهنگ و بشردوستی، ترویج ادغام و درگیری‌های منطقه‌ای در برنامه این نشست قرار دارد.

پسکوف تصریح کرد: کرملین انتظار دارد لوکاشنکو در این نشست پوتین را از جزئیات فرود اضطراری اجباری هواپیمای رایان‌ایر و وضعیت پیرامون "صوفیا ساپگا"، شهروند روس بازداشت شده، مطلع سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کرملین از این حقیقت متاسف است که تنفر از روسیه چشم برخی از سیاستمداران لهستانی از جمله رئیس جمهوری این کشور را کور کرده است.

آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان روز چهارشنبه در جریان سفرش به گرجستان گفته بود که روسیه یک کشور نرمال و عادی نیست و یک "متجاوز" است.

پسکوف گفت: ما این لفاظی‌ها را خیلی بد می‌دانیم، آنها را دوست نداریم و قبول نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: روسیه یک کشور دوست، قدرتمند و مطمئن است. روسیه با این خصوصیات به دنبال برخوردی دوستانه از همکاری متقابل با همه همسایگان از جمله لهستان است. ما متاسفیم که تنفر از روسیه چشم برخی سیاستمداران لهستانی از جمله رئیس جمهوری این کشور را کور کرده که همین امر مانع از بکار گیری خرد سیاسی می‌شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها