در واکنش به رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات 1400

آیت الله حسن صانعی: امام به شورای نگهبان گفتند، «مگر می توان در غارها زندگی کرد؛ ما امروز یک نظام هستیم و باید به لوازم آن ملتزم باشیم»

آیت الله شیخ حسن صانعی ضمن ترسیم چهره ای از امام که می توانست دین و دنیای مردم را در حکومتی الهی تجمیع کند یادآور شد: این رسم شورای نگهبان که با نگاهی بسته و متحجر بخواهند به جای همه تصمیم بگیرند.

آیت الله حسن صانعی: امام به شورای نگهبان گفتند، «مگر می توان در غارها زندگی کرد؛ ما امروز یک نظام هستیم و باید به لوازم آن ملتزم باشیم»

آیت الله شیخ حسن صانعی امروز با اشاره به تصمیمات شورای نگهبان در رد صلاحیت ها گفت: روزی آقای رسولی محلاتی خدمت امام آمدند و گفتند شورای نگهبان با استناد به قاعده نفی سبیل برخی از روابط کشور با جهان را رد کرده است.

آیت الله صانعی افزود: امام ضمن نفی این موضوع و توبیخ شورا، گفتند «امروزه مگر می توان در غارها زندگی کرد. ما امروز یک نظام هستیم و باید به لوازم آن ملتزم باشیم.». و پس از آن حاج احمد آقا را به شورا فرستادند تا لوازم زندگی در دنیای معاصر را به اعضای شورا گوشزد کند.

آیت الله صانعی ضمن ترسیم چهره ای از امام که می توانست دین و دنیای مردم را در حکومتی الهی تجمیع کند یادآور شد: این رسم شورای نگهبان که با نگاهی بسته و متحجر بخواهند به جای همه تصمیم بگیرند و به اثرات تصمیمات خود واقف نباشند و حضور مردم را کم رنگ کنند با اندیشه متعالی امام خمینی سلام الله علیه سازگار نیست.

منبع: جماران

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • محمد
    0

    ملت ناراضی خواهند بود انتخابات باید تبلور تمامی سلایق جامعه باشد. با این رفتار حاکمیت مشارکت کم رنگ .. و رٱی ممتنع زیاد خواهد بود این نشانه این است که حاکمیت ضعف دارد که گروه ها را حذف می کند تا اون نفری که مدنظر حاکمیت است حتی با رٱی بالا از مجموع اقلیت حاضرین رئیس جمهور شود.... برنامه ریزی از ۲ سال پیش فقط برای انتخاب رئیسی ریخته شده ملت کاملا مطمئنم شده اند ..... انتخابات معنای تشریفاتی به خود گرفته......

  • آمونگولآن
    0

    درود بر شرف هر چه آیت‌الله صانعی داریم لعنت خدا بر خوارج و متحجرین کاسه لیس تمامیت خواهان دزد نجس هرزه و هیز لعنت به مموتی کمونیسم معلوم الحال بسوزید

  • محمد
    0

    امان از حسادت که چه به سر ما انسان هامی آورد می فرمائید که آقایانی که در شورای نگهبان هستن وجدان اخلاقی ندارند وکارشان دنیایی است ودنبال این بودن که به اصطلاح ا صلاح طلبان را رد صلایت کنند امان از دست شماهابه جای اینکه ماها رااصلاح کنید و به خاطر خون شهدا از ما بخواهید پای صندوق های رای حاضر شویم ورای بدهیم بذر یاس می پاشید هر که مکر کند به خودش برمی گردد

  • غیر قابل نشر
    0

    چند سال بعد شورای نگهبان به امام >دیدید که میشد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها