چگونه به راحتی کمتر غذا بخوریم تا لاغر شویم؟

بعضی از افراد در کنترل کردن اشتهای خود ناتوان هستند و هر چقدر تلاش می‌کنند به دلیل زیاده روی در خوردن این اتفاق نمی‌افتد.

چگونه به راحتی کمتر غذا بخوریم تا لاغر شویم؟

باید قبل از هر چیزی به مغز آموزش دهید که کمتر درخواست غذا کند. بر اساس تحقیقات روانشناسان کار‌های افراد در روز نتیجه یک عادت خاص است؛ یکی از عادت‌های همه انسان‌ها غذا خوردن است. این افراد از بالا رفتن وزن خود شاکی هستند؛ اما نمی‌دانند که به راحتی می‌توانند این فرآیند را کنترل کرده و عادت‌های بد غذایی خود را جایگزین کنند.

ما در این مقاله می‌خواهیم به سوال چگونه کمتر غذا بخوریم پاسخ دهیم؛ اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید به شما توصیه می‌کنیم که تا پایان این مطلب را دنبال کنید.

کمتر غذا خوردن در انسان نیازمند تلاش و صرف زمان است، بر اساس تحقیقاتی که انجام شده مغز انسان حدود ۲۱ ال ۹۰ روز زمان نیاز دارد تا یک عادت را ترک یا جایگزین کند.

افرادی که در این امر ثابت قدم هستند و هفته‌ها بر روی عادت خود کار می‌کنند؛ برای رسیدن به هدف‌های خود موفق‌تر هستند. ما در ادامه می‌خواهیم ۱۵ گام ویژه برای ترک عادت غذا خوردن را بیان کنیم:

۱. بدون فکر غذا خوردن ممنوع
مطمئن باشید که هر چیزی را که می‌خورید بر روی شما تاثیر گذار است، افرادی که معمولاً در حین چک کردن رسانه‌های اجتماعی خود هستند؛ افراد در حال دیدن فیلم؛ در حال انجام کار‌های روزمره؛ پشت میز و … شروع به خوردن تنقلات می‌کنند این افراد معمولا بیشتر از سایرین چاق می‌شوند.

تنقلات یکی از اصلی‌ترین عامل آن چاقی است؛ بنابراین اگر قصد لاغر شدن دارید به شما توصیه می‌کنیم که تنقلات را بسیار محدود کنید. یکی دیگر از مشکلات بزرگ چاقی بدون فکر و هوشیاری غذا خوردن است.

" چگونه کمتر غذا بخوریم " سبک زندگی افراد باید برای لاغری کاملا تغییر کند و به محتویات بشقاب توجه خاصی شود...
بسیاری از افراد به دلیل افت انرژی سعی می‌کنند که از تنقلات ناسالم استفاده کنند و زمانی که به غذای خود مشغول می‌شوند به محتویات درون بشقاب هیچ اهمیتی نمی‌دهد.

یکی از راه‌های کم غذا خوردن فکر نکردن در هنگام میل غذا است
استفاده از غذا‌های ناسالم، لذت غذا خوردن را از بین می‌برد؛ زیرا فرد می‌داند که در پی استفاده از غذا‌های ناسالم به چاقی دچار می‌شود. این غذا‌ها معمولاً پرخوری را به دنبال دارند و در نهایت سیری کاذب ایجاد می‌کنند؛ ذهن آن‌ها به دلیل سیر نشدن غذای بیشتری را طلب می‌کند؛ اما زمانی که ذهن متوجه نوع غذا خوردن می‌شود می‌توانند به راحتی این عادت‌ها را تغییر دهد...
هوش یارانه غذا خوردن به معنای خوردن هر چیزی است که بدن به آن نیاز دارد، وقتی که افراد به دنبال خوردن تنقلات و شکلات‌ها هستند باید جلوی خود را بگیرند.

قبل از هر چیزی باید بدانید که چه چیزی باعث شده است که به سراغ خوردن این تنقلات بروید؟! اگر دلیل آن را پیدا کنید مطمئناً به راحتی می‌توانید جلوی آن را بگیرید.

فکر کردن درباره خورد و خوراک حساسیت‌های فیزیکی را نیز نسبت به خوراکی‌ها کاهش می‌دهد. " چگونه کمتر غذا بخوریم " در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر کسی ممکن است به سراغ تنقلات برود؛ اما با فکر کردن به این قضیه واکنش خودآگاه را طی می‌کند، این رفتار به شما کمک می‌کند که بتوانید عادت خود را بشکنید.

۲. قبل غذا خوردن برنامه ریزی کنید
بهتر است قبل از خرید هفتگی وعده‌های غذایی خود برنامه ریزی کنید؛ این کار به شما کمک می‌کند که خوردن خود را آگاهانه کنید و مواد غذایی اضافه را خریداری نکنید.

اگر برای خوردن غذا به رستوران می‌روید سعی کنید از قبل منوی آنلاین آن رستوران را مورد بررسی قرار دهید و در مسیر فکر کنید که چه چیزی سالم‌تر است، آن را سفارش دهید.

۳. تنقلات و مواد ناسالم را دور بریزید
" چگونه کمتر غذا بخوریم " سعی کنید آشپزخانه خود را ساماندهی کنید؛ اصلاً نیازی نیست که تمام تنقلات را به یکباره از خود دور کنید.

بهتر است کم کم این رویکرد را به زندگی خود وارد کنید، تنقلات وسوسه کننده باید هر چه سریع‌تر از دسترس خارج شوند. هرچقدر این تنقلات در دسترس نباشد میزان مصرف آن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

۴. استفاده از پروتئین را در برنامه غذایی خود بگنجانید
پروتئین برای هضم شدن به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد، بنابراین افرادی که قصد لاغری دارند باید سعی کنند که از موادی استفاده کنند که بیشتر آن‌ها را سیر نگه دارد، پروتئین یکی از این مواد است.

بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که در وعده صبحانه خود از پروتئین استفاده می‌کنند، میزان کالری کمتری در روز نیاز دارند. تخم مرغ و حبوبات از بهترین گزینه‌ها برای سیر نگه داشتن خود است.

۵. بشقاب و قاشق‌های کوچک را جایگزین بشقاب و قاشق‌های بزرگ کنید
بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که از کاسه‌های بزرگ‌تر استفاده می‌کنند، معمولاً بیشتر میل به غذا خوردن دارند؛ بنابراین به منظور لاغری استفاده از بشقاب و قاشق و کاسه‌های کوچک‌تر ذهن انسان را می‌فریبد.

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که با بشقاب و قاشق‌های بزرگ غذا می‌خورید؛ برای لاغری بهتر است این عادت خود را کنار بگذارد.

۶. از کاسه و بشقاب‌های آبی استفاده کنید
" چگونه کمتر غذا بخوریم " بر اساس تحقیقات دانشمندان افرادی که در بشقاب‌های روشن غذا می‌خورند؛ میل آن‌ها به غذا خوردن کاهش پیدا می‌کند. این کاهش میل به غذا خوردن به دلیل درجه کنتراست رنگ غذا است؛ بنابراین بهتر است که از کاسه و بشقاب‌های آبی رنگ استفاده کنید.

اگر در خوردن مواد غذایی سبز رنگ به مشکلی برخورده اید؛ به شما توصیه می‌کنیم که یک بشقاب به رنگ کلم بروکلی بهره بگیرید.

۷. ۲۰ درصد غذای خود را کم کنید
افرادی که قصد لاغری دارند باید حتماً ۲۰ درصد از غذای خود را کم کنند؛ گاهی اوقات افراد ناخواسته ۲۰ درصد کمتر و یا ۲۰ درصد بیشتر غذا می‌خورند و این موضوع برای آن‌ها اهمیتی ندارد.

۸. از وسایل الکترونیکی دوری کنید
نتایج تحقیقات دانشمندان به این صورت بود که افرادی که صدای غذا خوردن خود را نمی‌شنوند، بیشتر غذا می‌خورند. به همین دلیل به هیچ عنوان از موسیقی، تلویزیون و تلفن‌های همراه در زمان غذا خوردن استفاده نکنید و آن را خاموش کنید.

۹. با دست مخالف غذا بخورید
به شما توصیه می‌کنیم که اگر چپ دست تأثیر با دست راست و اگر راست است با دست چپ غذا بخورید! معمولا افراد با دستی که هیچ تسلطی بر روی آن ندارند حدود ۳۰ درصد کمتر غذا می‌خورند.

۱۰. سرعت غذا خوردن خود را کاهش دهید
" چگونه کمتر غذا بخوریم " جالب است بدانید که از زمانی که افراد شروع به غذا خوردن می‌کنند تا زمانی که سیر می‌شوند حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد؛ به همین دلیل است که افرادی که معمولاً به سرعت غذا می‌خورند معمولاً چاق هستند؛ زیرا در این زمان بیش از از اینکه مغز دستور سیری بدهد غذا می‌خورند.

اگر قصد لاغری دارید به هیچ عنوان به سرعت غذا نخورید و تا می‌توانید زمان غذا خوردن را طولانی کنید. برای این منظور می‌توانید از یک تایمر استفاده کنید و زمان آن را بر روی ۲۵ دقیقه قرار دهید و سعی کنید غذای خود را در این بازه زمانی بخورید.

۱۱. پیاده روی کنید
بهره گیری از تمرین‌های ورزشی مانند پیاده روی در لاغری به افراد بسیار کمک می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم که بعد از خوردن هر وعده غذایی سریع پیاده روی کنید تا گلوکز مصرفی را جذب کنید؛ این موضوع باعث می‌شود که انسولین بیشتر جذب بدن شود.

۱۲. بدن خود را خنک کنید
چربی‌های قهوه‌ای بدن باعث می‌شود که به کالری بیشتری بسوزاند و بدن از نظر دمایی گرم می‌شود با خوردن آب گرم و یا دوش گرفتن به راحتی می‌توان بدن را خنک کرد.

۱۳. از غذا‌های تند استفاده کنید
" چگونه کمتر غذا بخوریم " در پاسخ به این سوال باید به بدانید که تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد استفاده از فلفل قرمز در غذا باعث بالا رفتن ۲۵ درصدی متابولیسم بدن می‌شود.

کیپساسین که در فلفل چیلی وجود دارد؛ بر گرسنگی انسان غلبه می‌کند و معمولاً خوردن غذا‌های شیرین و چرب را به شدت کاهش می‌دهد.

۱۴. از تنقلات سالم استفاده کنید
اگر در بین وعده‌های غذایی گرسنه می‌شوید؛ به شما توصیه می‌کنیم که حتما از تنقلات سالم بهره بگیرید. آب خوردن و آدامس جویدن نیز باعث کمتر شدن اشتها می‌شود.

۱۵. از غذا خوردن خود فیلم بگیرید
جالب است بدانید که با فیلم گرفتن از نحوه غذا خوردن و زمان آن می‌توانید به میزان غذا خوردن خود را بسنجید و رفتار‌های غلط را در فیلم مشاهده کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم به سوال " چگونه کمتر غذا بخوریم " پاسخ دهیم اگر شما هم نظر؛ پیشنهاد و یا تجربه‌ای دارید می‌توانید آن را با ما و سایر کاربران زیر همین مطلب به اشتراک بگذارید. در پایان از شما سپاسگزاریم که ما را همراهی کردید.

منبع: مجله سرگرمی گلسانه

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها