کاهش ۲۶ درصدی ذخایر سدهای اصفهان

مدیر دفتر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: مجموع ذخایر آبی سدهای استان اصفهان ۵۲۷ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد و در بلندمدت ۵۰ درصد کاهش دارد.

کاهش ۲۶ درصدی ذخایر سدهای اصفهان

احسان‌الله امینی با بیان اینکه ظرفیت سدهای استان اصفهان یک میلیارد و ۳۷۷ میلیون مترمکعب است، اظهار داشت: مجموع ذخیره آب سدهای استان از ابتدای سال آبی (مهر ماه ۱۳۹۹) تا امروز چهارم خرداد به ۵۲۷ میلیون مترمکعب رسیده است در حالی که مدت مشابه سال گذشته ذخایر آبی استان ۷۱۲ میلیون مترمکعب بود.

وی اضافه کرد: ذخیره آب سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد و در مقایسه با بلندمدت ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۳۰ درصدی ذخیره سد زاینده رود

مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت سد زاینده رود، خاطرنشان کرد: ذخیره این سد مخزنی امروز به ۴۳۸ میلیون مترمکعب رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۶۲۳ میلیون مترمکعب)، حجم آب پشت سد امسال ۳۰ درصد و در مقایسه با بلندمدت (۵۰ ساله) ۵۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و ذخیره سد زاینده رود در سال آبی کنونی، تاکید کرد: مصرف بهینه آب در بخش‌های شرب، بهداشت، صنعت و کشاورزی ضروری است و از شهروندان درخواست می‌کنیم با توجه به کاهش ذخایر و منابع آب، در مصرف آن صرفه جویی کنند تا تأمین آب در تابستان پیش رو با مشکل مواجه نشود.

ذخیره سد گلپایگان به تراز نرمال رسید

مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به تشریح وضعیت سایر سدهای استان پرداخت و گفت: سد گلپایگان با ظرفیت ۳۶ میلیون مترمکعب هم اکنون با ذخیره ۳۶ میلیون مترمکعب آب به تراز نرمال رسیده است و با توجه به اینکه حجم سد سال گذشته نیز به همین میزان بود نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی ندارد.

امینی با بیان اینکه سد قره‌آقاچ سمیرم با گنجایش ۲۳ میلیون مترمکعب هم اکنون ۲۰.۶ میلیون مترمکعب آب دارد، اضافه کرد: ذخیره این سد مدت مشابه سال گذشته ۲۲.۶ میلیون مترمکعب بود که امسال حدود ۹ درصد کاهش یافته است.

افزایش ۲۷ درصدی ذخیره سد حنا

وی همچنین به وضعیت سد حنای سمیرم اشاره کرد و افزود: ذخیره این سد با ظرفیت ۵۱ میلیون مترمکعب، امروز چهارم خرداد به ۱۶.۶ میلیون مترمکعب رسید در حالی که حجم آب سد سال گذشته در چنین روزی ۱۳.۱ میلیون مترمکعب بود که از این رو ذخیره آبی سد حنا سال جاری ۲۷ افزایش نشان می‌دهد.

مدیر دفتر تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان سد باغکل خوانسار نیز با ظرفیت ۵.۸ میلیون مترمکعب هم اکنون ۲.۲ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به سال گذشته که حجم ذخیره آب ۳.۶ میلیون مترمکعب بود ۳۷ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۲۰ درصد کاهش ذخیره آبی دارد.

امینی اظهار داشت: ذخیره سد خمیران در تیران و کرون با گنجایش ۷.۱ میلیون مترمکعب امروز به ۶.۳ میلیون مترمکعب آب رسید در حالی که حجم آب ذخیره مدت مشابه سال گذشته هفت میلیون مترمکعب بود که براساس آمار مقایسه‌ای ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها