خیزش گرد و خاک محلی در چهارمحال و بختیاری

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: طی امروز و فردا برای آسمان استان بارش‌های رگباری، رعد و برق، وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

خیزش گرد و خاک محلی در چهارمحال و بختیاری

مهران چراعپوربا اشاره به وضعیت جوی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای آسمان استان وقوع پدیده بارش‌های رگبارهای موقت، رعد و برق، افزایش سرعت باد و وقوع تندبادهای لحظه‌ای در نقاط مستعد، خیزش گرد و خاک محلی و کاهش کیفیت هوا همچنین بارش تگرگ در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: احتمال وقوع روان‌آب، اصابت صاعقه، سقوط اشیا سبک، شکسته شدن درختان و خسارت به باغات کشاورزی وجود دارد، همچنین توصیه می‌شود کوهنوردان از صعود به ارتفاعات اجتناب و دامداران از چرای دام در ارتفاعات خودداری کنند.

وی ادامه داد: شهروندان ضمن احتیاط در رانندگی از استقرار در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها امتناع و باتوجه به وقوع تندبادهای لحظه‌ای نسبت به ثابت‌سازی اشیای سبک در معرض سقوط اقدام کنند، همچنین در هنگام تردد از کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

چراغپور خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بلداجی و شهرکرد با کمینه دمای هشت درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط در چهارمحال و بختیاری بودند و لردگان با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها