حمله تروریستی در پرو ۱۸ کشته بر جای گذاشت

بر اساس اطلاعات منابع امنیتی پرو، دست‌کم ۱۸ نفر در جریان حمله تروریستی توسط گروه موسوم به «مسیر درخشان» در شهر ساتیپو در مرکز این کشور جان خود را از دست دادند.

حمله تروریستی در پرو ۱۸ کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری افه، به گفته سزار سروانتس، فرمانده پلیس پرو، در جریان این حمله تروریستی دست‌کم ۱۰ مرد، شش زن و دو کودک کشته شده اند.

گروه تروریستی مسیر درخشان برای دهه‌ها است که به عنوان تولیدکننده کوکایین در این منطقه فعالیت می‌کند. این گروه تروریستی در بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ به عنوان مافیای قاچاق مواد مخدر، عامل مرگ بیشترین تعداد قربانیان در این منطقه بوده است.

هر چند جزییات دقیق‌تری از علل این حادثه همچنان منتشر نشده اما در تصاویر منتشر شده از صحنه این قتل عام، جزوه ای با آرم حزب کمونیست پرو دیده می‌شود که از ساکنان این منطقه می‌خواهد در انتخابات ریاست جمهوری شش ژوئن (۱۶ خرداد) به کیکو فوخیموری کاندیدای حزب راستگرا رای ندهند.

بیش از ۲۵ میلیون نفر از شهروندان پرو قرار است کمتر از دو هفته دیگر پای صندوق‌های رای حاضر شده و رئیس‌جمهوری آینده این کشور را انتخاب کنند.

در حال حاضر «پدرو کاستیو» از حزب چپگرای «پروی آزاد» و «کیکو فوخیموری» از حزب راستگرای «نیروی مردمی» به ترتیب با کسب ۱۸.۹۲ و ۱۳.۴۰ درصد آرا از میان ۱۸ نامزد انتخاباتی در دور نخست رای‌گیری، خود را برای دور دوم انتخابات ششم ژوئن ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) و تصاحب منصب ریاست جمهوری آماده می‌کنند.

ارتش پرو با تاکید بر اینکه گروه تروریستی مسیر درخشان پیشتر تحت عنوان «پاکسازی اجتماعی» مرتکب چنین جنایاتی شده بود، این حمله تازه را «نسل‌کشی» دانست.

سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن این واقعه جنایتکارانه با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد.

در بیانیه دفتر سازمان ملل در لیما آمده است: در چارچوب روند انتخابات در حال انجام، ما از همه بازیگران می خواهیم با مسئولیت پذیری رفتار کرده و از سخنان نفرت انگیز که تنش‌ها را افزایش می دهند، پرهیز کنند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها