زنگ خطر کرونا در شهرستان دشتی به صدا درآمد/ افزایش تعداد بستری‌ها

آمارها بیانگر افزایش تعداد موارد بستری در بخش کرونایی شهرستان دشتی است و این وضعیت بار دیگر زنگ خطر کرونا در این شهرستان را به صدا درآورده است.

زنگ خطر کرونا در شهرستان دشتی به صدا درآمد/ افزایش تعداد بستری‌ها

در حالی که آمارهای ابتلاء، بستری و فوتی‌های کرونایی در سطح کشور طی روزهای اخیر روندی کاهش به خود گرفته است، حکایت در شهرستان دشتی متفاوت است.

طی روزهای اخیر بار دیگر روند بستری‌های کرونایی در شهرستان دشتی افزایشی شده است و این موضوع باعث شده تا صدای زنگ خطر به گوش برسد و شاید شاهد تغییر وضعیت این شهرستان باشیم.

عادی‌انگاری وضعیت کرونایی و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با را می‌توان به عنوان مهمترین دلایل افزایش موارد بستری در شهرستان دشتی دانست.

دورهمی‌ها کاهش یابد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی افزایش تعداد بستری‌های کرونایی در این شهرستان را نگران‌کننده دانست و اظهار داشت: انتظار می‌رود مردم بیش از پیش مراقب سلامت خود و دیگران باشند.

وی با تاکید بر اینکه دورهمی ها خانوادگی باید کاهش پیدا کند، گفت: در پیک سوم و چهارم عمده مبتلایان در شهرستان کسانی بودند که از نقاط آلوده وارد شهرستان شدند.

زنگ خطر کرونا در شهرستان دشتی به صدا درآمد/ افزایش تعداد بستری‌ها

پرویز احمدی افزود: تاکنون از ۷۱ نفر از ملوانان شهرستان تست گرفته شد که تست همه آنها منفی بوده است.

افزایش اقدامات سختگیرانه

فرماندار دشتی با بیان اینکه زنگ خطر مجدداً در دشتی به صدا در آمده است، گفت: میزان استفاده از ماسک در این شهرستان کاهش یافته است که این موضوع از عوامل شیوع بیشتر است.

عبدالله نادری اظهار داشت: وضعیت کرونایی شهرستان به شدت شکننده است به طوری که تعداد بستری به نسبت هفته گذشته افزایش و به تعداد ۱۲ نفر رسیده که علت اصلی آن عادی انگاری مردم است.

وی با اشاره به اینکه باید حساسیت‌ها نسبت به این بیماری افزایش دهیم، افزود: میزان استفاده از ماسک در سطح شهرستان از ۸۸ درصد به ۸۵ درصد کاهش رسیده است.

نادری ادامه داد: اقدامات سختگیرانه در شهرستان باید افزایش یابد تا مجدداً به وضعیت قرمز برنگردیم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها