نخستین حضور فیزیکی "آنگ سان سوچی" در انظار عمومی پس از کودتا در میانمار

رسانه‌های میانمار گزارش دادند،

نخستین حضور فیزیکی "آنگ سان سوچی" در انظار عمومی پس از کودتا در میانمار

به گزارش آسوشیتدپرس، "مین مین سو"، یکی از وکلای وی تلفنی به آسوشیتدپرس گفت سوچی قبل از آغاز دادرسی خود در دادگاه ویژه‌ای که در ساختمان شورای شهر در "نایپیداو"، پایتخت میانمار برپا شده، قادر به دیدار با تیم دفاعی خود بوده است.

وکلا همچنین با "وین مینت" دیدار کردند که در دولت به رهبری سوچی، سمت مشاور دولتی داشت و با برخی اتهامات مشابه اتهامات سوچی مواجه است.

سوچی به چند جرم جنایی متهم شده اما تنها حضور قبلی وی در دادگاه، از طریق ویدئویی بود و وی اجازه ملاقات حضوری با هیچ‌ یک از وکلای خود را نداشته است.

مین مین سو گفت پیام سوچی برای مردم میانمار از این قرار بوده که حزب وی، "لیگ ملی برای دموکراسی"، در کنار آن‌ها می‌ایستد.

مین مین سو پس از دادرسی اظهار کرد: اصل آنچه سوچی گفت این بود که وی همواره برای همه مردم آرزوی سلامت و تندرستی می‌کند و وی همچنین گفت از آنجایی که NLD برای مردم تأسیس شده، تا زمانی که مردم وجود داشته باشند، این حزب هم موجود خواهد بود.

وی افزود: او (سوچی) سالم و پر از اعتماد به نفس به نظر می‌رسد.

دادرسی روز دوشنبه، مربوط به چند اتهام از ۶ اتهامی بود که سوچی با آن مواجه است.

این‌ها دو مورد از نقض قانون مدیریت بلایای طبیعی به خاطر نقض محدودیت‌های همه‌گیری کووید ۱۹ طی کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ هستند: واردات غیرقانونی بیسیم‌های "واکی تاکی" که محافظان وی استفاده می‌کردند، استفاده بدون مجوز از رادیو و پخش اطلاعاتی که می‌توانست باعث ایجاد اخطار عمومی یا ناآرامی شود.

جدی‌ترین اتهامی که سوچی با آن مواجه است، نقض "قانون اسرار رسمی" مربوط به دوره استعماری است که مجازاتی تا ۱۴ سال حبس را به همراه دارد، اما به آن در دادگاه جداگانه‌ای رسیدگی خواهد شد.

هواداران سوچی می‌گویند پیگردهای علیه وی دارای انگیزه سیاسی بوده و به معنی تلاش برای مشروعیت‌بخشی به تصرف قدرت توسط ارتش و بی‌اعتبار کردن سوچی هستند. در صورت محکوم شدن سوچی به هر یک از این اتهامات، وی می‌تواند از شرکت در انتخاباتی که خونتا گفته طی ۱ تا ۲ سال پس از قدرت گرفتن آن برگزار می‌شود، منع شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها