عادی انگاری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، دورهمی‌های دردسرساز تمامی ندارد

دورهمی‌های خانوادگی و چند هزار نفری مراسم‌های عزا و شادی در کهگیلویه و بویراحمد تمامی ندارد و میدان را برای یکه‌تازی کرونا خالی کرده‌اند.

عادی انگاری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، دورهمی‌های دردسرساز تمامی ندارد

شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی وارد شانزدهمین ماه می‌شود که بیش از 650 نفر در این استان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

شروع پیک چهارم کرونا در کشور در اواخر سال گذشته در واقع دومین پیک خطرناک کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد بود و اردیبهشت‌ماه امسال مرگبارترین روزهای کرونایی را رقم زد.

همجواری با استان خوزستان و عدم توجه و سهل‌انگاری برخی از افراد در تعطیلات نوروزی باعث شد تا وضعیت چهار شهرستان استان قرمز شود و محدودیت‌های کرونایی بیش از یک ماه در سه شهرستان بزرگ استان کهگیلویه، گچساران و بویراحمد اعمال شود.

به گفته پرویز یزدان‌پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌اکنون سه شهرستان کهگیلویه، گچساران و بویراحمد در وضعیت شکننده نارنجی قرار دارند و سهل‌انگاری در رعایت دستورالعمل‌ها با توجه به داغ شدن بازار تبلیغات انتخاباتی امکان قرمز شدن وضعیت کرونایی استان را افزایش می‌دهد.

این روزها در سراسر کشور تزریق واکسن کرونا در حال انجام است و هم‌اکنون مرحله سوم واکسن کرونا با محوریت افراد سالمند بالای 75 سال در استان کهگیلویه و بویراحمد تزریق می‌شود.

محمد یزدان‌پناه، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در تشریح روند تزریق واکسن کرونا اظهار داشت: تزریق واکسن در محل‌های مشخص شده نظیر سالن‌های ورزشی و مراکز بهداشتی با اولویت بیماران زمینه‌ای و محوریت افراد سالمند بالای 75 سال در حال انجام است.

وی افزود: در شهرستان بویراحمد قریب به هزار و 500 نفر سالمند بالای 75 سال شناسایی شده که 700 نفر از این افراد مرحله نخست تزریق واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: در این شهرستان سه هزار سالمند بالای 80 سال سکونت دارند که مرحله نخست تزریق واکسن کرونا به 2700 نفر از این افراد تزریق شده و تعداد افراد باقی‌مانده برای دریافت واکسن می‌توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌ها تا قطع کامل زنجیره انتقال ویروس کرونا، خطاب به مردم و به ویژه افرادی که واکسن را دریافت کرده‌اند گفت: مردم حتی در صورت دریافت دو مرحله‌ای واکسن کرونا از رعایت دستورالعمل‌ها غافل نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 24 ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت و شمار قربانیان استان به 661 نفر رسید.

یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 231 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 114 نفر مبتلای قطعی و 26 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 46238 مورد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از 181 جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 30 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت به ترتیب در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و دنا بوده و همچنین از 169 نمونه رپید تست گرفته شده 8 درصد موارد مثبت و به ترتیب در کهگیلویه، بویراحمد، گچساران، باشت و بهمئی هستند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش رفت و آمد در بازارها و مکان‌های پرخطر، افزایش ترددهای بین شهری و درون شهری، حضور در تجمعات و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شیوع بیش از پیش بیماری می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به خطر شیوع بیماری کرونای جهش یافته و افزایش دورهمی‌ها و تجمعات در استان لازم است پروتکل‌های بهداشتی بیشتر از گذشته رعایت شود.

انتهای پیام/544/ح

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها