۵۸ هزار تبعه خارجی مجاز و غیرمجاز در استان قزوین اقامت دارند

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: بیش از ۵۸ هزار تبعه خارجی مجاز و غیرمجاز در استان قزوین اقامت دارند.

۵۸ هزار تبعه خارجی مجاز و غیرمجاز در استان قزوین اقامت دارند

بهمن عشایری بیان کرد: بیش از ۵۸ هزار تبعه خارجی مجاز و غیرمجاز در استان قزوین داریم که طرح آمایش اتباع کشورهای افغانستان و عراق در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان انجام می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین ادامه داد: طرح آمایش مرحله ۱۶ اتباع خارجی و تمدید مدارک اقامتی اتباع افغانستانی و عراقی دارای کارت آمایش و هویت معتبر از ۲۷ اردیبهشت آغاز شده و به مدت چهار ماه ادامه دارد.

وی افزود: تمامی اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش ۱۵ و اتباع عراقی دارای کارت هویت ۱۴ باید به دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان مراجعه کنند.

عشایری اعلام کرد: آمایش اتباع خارجی در واقع به روزرسانی آمار و اطلاعات اتباع خارجی و توزیع مناسب جمعیت آنان در پهنه سرزمین ایران است که به هماهنگی و برنامه‌ریزی در عرصه‌های متفاوت و خدمت رسانی توسط دستگاه‌های مختلف نیاز دارد.

وی توضیح داد: در مجموع ۶ دفتر خدمات اقامت و اشتغال وظیفه اجرای طرح آمایش ۱۶ را به عهده دارند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و نگرانی از احتمال ابتلا مراجعان، طرح فقط با حضور سرپرست خانوار و از طریق اطلاع رسانی توسط دفاتر و بر اساس نوبت دهی صورت می‌پذیرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین اضافه کرد: اتباع خارجی در زمان مراجعه به دفاتر کفالت علاوه بر مدرک اقامتی قبلی خود باید هزینه‌های مربوط به تمدید کارت آمایش و پروانه اشتغال خود را بر اساس مصوبات قانونی مراجع ذیربط پرداخت کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای طرح آمایش، مجوز اشتغال به کار هم در دفاتر صورت می‌پذیرد و افرادی که مشمول دریافت مدارک موقت اشتغال هستند می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

عشایری اظهار کرد: در استان قزوین ۲ بخش مرکزی و کوهین از توابع شهرستان قزوین برای حضور، اقامت و اشتغال اتباع خارجی موصوف مجاز هستند که در مجموع از ۵۸ هزار اتباع خارجی در استان، ۱۶ هزار نفر از آنان پناهنده دارای کارت آمایش و ۱۰ هزار نفر دارای گذرنامه و مابقی غیر مجاز هستند.

وی یادآور شد: ضمن اینکه بیش از ۵۰۰۰ دانش‌آموز و بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی خارجی در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی استان تحصیل می‌کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها