گزارش‌ها درباره کشته شدن ده‌ها نیروی پلیس میانمار به دست شبه نظامیان ضدکودتا

رسانه‌های داخلی میانمار گزارش کردند ده‌ها تن از نیروهای پلیس این کشور در درگیری با شبه نظامیان جنبش مخالف کودتای اول فوریه کشته شده‌اند و چندین پاسگاه پلیس نیز از سوی نیروهای موسوم به دفاع مردمی مورد حمله قرار گرفتند.

گزارش‌ها درباره کشته شدن ده‌ها نیروی پلیس میانمار به دست شبه نظامیان ضدکودتا

به گزارش روزنامه گاردین، شبه نظامیان شورشی در میانمار ادعا کردند در پی وقوع درگیری‌های شدید در قسمت شرق کشور ده‌ها تن از اعضای نیروهای امنیتی میانمار کشته شدند.

بر اساس گزارش‌ها در یکی از این درگیری‌ها شبه نظامیان نیروی دفاع مردمی میانمار که یک جنبش غیر نظامی مخالف با خونتا و مقابله کننده با نیروهای امنیتی با سلاح‌های دست ساز است، اعلام کرد: دستکم ۲۰ افسر پلیس در شهر موبیل در ایالت شان کشته شده و یک پاسگاه پلیس نیز تصرف شد. همچنین رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند این پاسگاه پلیس در ادامه به آتش کشیده شد و همچنین چهار تن از نیروهای امنیتی توسط شورشیان اسیر شدند.

یک سری ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی اجساد نیروهای یونیفرم پوش امنیتی را نشان می‌دهند و دود زیادی از محل پاسگاه آتش گرفته پلیس و یک خودروی این نیرو بر می‌خیزد. یک سری تصاویر دیگر نیز از چهار مردی که نیروی پلیس معرفی شده‌اند منتشر شده‌اند. در این تصاویر دست این افراد از پشت بسته شده و با ماسک به آنها چشم بند زده‌اند. این شهر در فاصله حدودا ۱۰۰ کیلومتری شرق نایپیداو، پایتخت میانمار و در نزدیکی مناطق تحت تصرف چند گروه مسلح قومی که به دنبال خودمختاری بیشتر مبارزه کرده‌اند قرار دارد. تلویزیون دولتی میانمار صحبتی از این درگیری نکرده است و خبرگزاری رویترز هم نتوانست به سخنگوی خونتا برای اظهار نظر دسترسی پیدا کند. انتظار می‌رود امروز دوشنبه آنگ سان سوچی، رهبر دولت غیر نظامی برکنار شده میانمار در دادگاهش برای نخستین بار شرکت کند.

یک شبه نظامی دیگر نیز گفت: روز یکشنبه در شهر دموسو در ایالت کایا دستکم ۱۳ سرباز کشته شدند و چهار تن از نیروهای او نیز زخمی شدند.

او گفت: ما به دنبال تصرف پاسگاه پلیس متعلق به آنها بودیم اما آنها از حملات هوایی استفاده کردند و ما نتوانستیم جلوی خودروهای نیروهای پشتیبان آنها در ضمن ورود به شهر را بگیریم.

خبرگزاری میزی ما گزارش کرد: هزاران نفر در پی حمله توپخانه‌ای به منطقه آنها فرار کرده و آواره شدند. یک رهبر ارشد گروه مسلح قومی موسوم به حزب مترقی ملی کارنی اظهار کرد: درگیری‌ها تا یکشنبه شب ادامه یافتند. او که مقر گروهش در ایالت کایا است تایید کرد که ارتش در شهرهای دموسو و لویکاو از تانک، هلیکوپتر و حملات توپخانه‌ای استفاده کردند. همچنین اوایل یکشنبه طبق گزارش رسانه‌های میانماری ائتلافی از چهار گروه مسلح قومی مخالف با کودتا با نیروهای امنیتی در شهر میوز یکی از گذرگاه‌های اصلی برای ورود به چین درگیر شدند. در عین حال یک دولت وحدت ملی زیرزمینی تشکیل شده از سوی مخالفان کودتا گفت: یک پرچم و ساختار فرماندهی جدید برای نیروی دفاع مردمی به منظور مخالفت با ارتش تشکیل شده است. همچنین مین آن هلاینگ، رئیس ارتش میانمار که آنگ سان سوچی را با کودتا خلع کرد یک مصاحبه دو ساعته با تلویزیون فونیکس هنگ کنگ انجام داد که بر اساس بخش‌هایی از این مصاحبه او به سرمایه گذاران چینی در طی حملات با آتش سوزی در چند کارخانه در شهر یانگون اطمینان می‌دهد.

او گفت: شهروندان ما از چین متنفر نیستند و این اتفاقات بخاطر دلایل سیاسی رخ می‌دهد.

اتحادیه اروپا هم روز یکشنبه طرح پیشنهادی کمیسیون انتخاباتی نزدیک به خونتا برای منحل ساختن حزب آنگ سان سوچی را محکوم کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها