تولید سالانه ۴۰۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه در گیلان

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تولید سالانه ۴۰۰ میلیون قطعه جوحه یک روزه در استان، گفت: گیلان ۲۵ درصد نیاز کشور را تأمین می کند.

تولید سالانه ۴۰۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه در گیلان

میر حجت علی اکبری نژاد با اشاره به وضعیت تولید مرغ در استان گیلان، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار برای ثبات قیمت و افزایش تولید مرغ مقدار جوجه ریزی در استان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه در مرغداری‌های استان گیلان در حال پرورش است، افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تمام نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها تأمین شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پایدار بودن تولید مرغ در استان، گفت: روزانه میانگین ۶۰۰ تن لاشه مرغ گرم در گیلان تولید می‌شود که از این مقدار ۳۰۰ تن در بازار داخلی استان و مابقی نیز به سایر استان‌ها به ویژه تهران و البرز ارسال می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه مشکلی در تولید مرغ در استان گیلان وجود ندارد، ادامه داد: قطعاً این روند در ماه‌های آینده نیز در استان گیلان ادامه خواهد داشت.

اکبرنژاد اضافه کرد: گیلان با تولید سالانه ۴۰۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه علاوه بر تأمین جوجه مورد نیاز مرغداری‌های گیلان ۲۵ درصد نیاز کشور را نیز رفع می‌کند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها