استانداراردبیل:

برگزاری تبلیغات در محیط‌های بسته ممنوع است

استاندار اردبیل تاکید کرد که برای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری جلسات تبلیغاتی داوطلبان انتخابات شوراها در خانه‌ها و اماکن سربسته و بدون تهویه مناسب هوا ممنوع است.

برگزاری تبلیغات در محیط‌های بسته ممنوع است

اکبر بهنامجو در جلسه گام پنجم طرح شهید سلیمانی، بسیج ملی مقابله با همه گیری کوید ۱۹ در محل سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اظهار کرد: پیک چهارم شیوع کرونا در استان را در حالی پشت سر گذاشتیم که در آستانه حساس‌ترین انتخابات کشور یعنی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار داریم، بنابرین باید نهایت تلاش خود را برای رعایت پروتکل های بهداشتی انجام دهیم.

وی بیان کرد: هنوز به طور دقیق نحوه دقیق برگزاری جلسات و میتنیگ‌های ‌تبلیغاتی داوطلبان انتخابات شوراها و ریاست جمهوری از سوی ستاد ملی کرونا اعلام نشده اما از نامزدهای احتمالی و هواداران آنها می‌خواهیم جلسات خود را در فضاهای آزاد و رو باز با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کنند.

بهنامجو بیان کرد: در رنگ‌بندی کرونایی همچنان پنج شهرستان استان در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان زرد هستند، شهرستان های گرمی از وضعیت زرد دوباره به نارنجی برگشته که باید عوامل بروز این وضعیت بررسی و نهایت دقت جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد.

فرمانده قرارگاه طرح شهید سلیمانی در استان اردبیل تشریح کرد: طبق گزارش شبکه بهداشت و درمان، رعایت پروتکل‌ها در آرامستان‌ها، پایانه‌ها، نانوایی‌ها، جایگاه های سوخت، دفاتر پیشخوان و جابجایی پول در بانک‌ها کاهش یافته و باید همه در این مورد احساس مسئولیت داشته باشند.

استاندار اردبیل در عین حال از کاهش افراد قرنطینه شده کرونایی در منازل از ۲۶هزار نفر به۲هزار و ۲۰۰نفر در استان خبر داد و افزود: تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های استان نیز تا حدود ۲۵۰نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به طرح واکسیناسیون سالمندان در استان بیان کرد: در استان اردبیل تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال پایان یافته و افراد بالای۷۰ سال سن هم توسط نیروهای شبکه های بهداشتی واکسینه می‌شوند.

بهنامجو ادامه داد: برای ۶۰درصد افراد واجد شرایط بالای ۷۵ سال تاکنون دز اول واکسن کرونا تزریق شده است.

استاندار اردبیل از راه اندازی سومین مرکز بهداشتی با کلیه تجهیزات همزمان با سالروز آزادی خرمشهر در شهر اردبیل خبر داد و گفت: با همکاری و هماهنگی مسئولان بهداشتی و سپاه حضرت عباس (ع) یک مرکز دیگر نیز توسط ناحیه مقاومت بسیج تا پایان هفته جهت تزریق واکسن راه اندازی می‌شود.

بهنامجو با تاکید بر اینکه استان اردبیل در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد آمادگی پذیرش مسافر غیر بومی مثل عید فطر را ندارد، گفت: از مسافران و گردشگران تقاضا داریم در این ایام قصد سفر به استان اردبیل را نداشته باشند تا این ویروس ریشه کن شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، شمار مبتلایان بستری همزمان کووید.۱۹ در این استان از ۶۳۳ نفر در پنجم اردیبهشت ماه با ۳۷۷ نفر کاهش، به ۲۵۶ فرد بستری در شبانه روز گذشته رسیده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها