لوشامپیونه

لیل پس از ۱۰ سال و برای چهارمین بار قهرمان شد/ ناکامی دیگر برای پاری‌سن‌‌ژرمن در شب خوش‌شانسی موناکو

هشتادوسومین فصل از لیگ دسته اول فوتبال فرانسه با قهرمانی تیم لیل و از دست رفتن یک جام دیگر برای قهرمان فصل گذشته این رقابت‌ها به پایان رسید.

لیل پس از ۱۰ سال و برای چهارمین بار قهرمان شد/ ناکامی دیگر برای پاری‌سن‌‌ژرمن در شب خوش‌شانسی موناکو

پرونده رقابت‌های لوشامپیونه فرانسه در فصل 21-2020 یکشنبه شب با برگزاری 10 دیدار همزمان بسته شد که در مهمترین بازی تیم لیل صدرنشین جدول رده‌بندی رقابت‌ها با کسب پیروزی 2 بر یک در خانه آنژه، جایگاه خود را حفظ کرد و به این ترتیب قهرمان رقابت‌ها شد.

شاگردان کریستوف گالتیه با گلزنی جاناتان دیوید در دقیقه 10 پیش افتادند و بوراک ایلماز در دقیقه نخست وقت‌های تلف شده نیمه اول اختلاف را به دو گل افزایش داد. آنژه در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم یکی از گل‌های خورده را برای تیم میزبان جبران کرد، اما این گل فایده‌ای به حال این تیم نداشت. با این نتیجه تیم لیل بیست‌و‌چهارمین پیروزی فصلش را کسب کرد و با 83 امتیاز صدرنشین ماند و بعد از 10 سال برای چهارمین بار در تاریخ خود فاتح لوشامپیونه شد.

در بازی همزمان، پاری‌سن‌ژرمن قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها هر کاری که می‌توانست برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش انجام دهد صورت داد و بازی‌ خارج از خانه برابر تیم برست را با نتیجه 2 بر صفر برد. رومین فایوره در دقیقه 37 (گل به خودی) و کیلیان امباپه در دقیقه 71 گل‌های PSG‌ را زدند. با این حال این پیروزی ثمری به حال تیم مائوریسیو پوچتینو نداشت و این تیم بعد از لیگ قهرمانان اروپا، از فتح لیگ داخلی هم ناکام ماند.

اما کمی پایین‌تر در جدول، نبرد جذاب موناکو و لیون برای کسب آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا هم در جریان بود و در نهایت این موناکو بود که شانس آورد و با وجود تساوی بدون گل در خانه لانس توانست رده سوم را حفظ کند تا این شانس را داشته باشد که از مرحله مقدماتی وارد لیگ قهرمانان اروپا شود. در واقع چیزی که سبب شد موناکو سهمیه بگیرد، شکست غیرمنتظره لیون در خانه خودش برابر تیم نیس با نتیجه 3 بر 2 بود.

لیونی‌ها در این بازی دو بار با گلزنی کاری توکو اکامبی در دقایق 14 و 40 از حریف خود پیش افتادند، اما هر بار نیس توسط کاسپر دولبرگ در دقیقه 27 و حسن کامارا در دقیقه 50 به گل‌های خورده پاسخ داد و در نهایت ویلیام سالیبا ضربه آخر را با گلی که در دقیقه 57 به ثمر رساند، به لیون زد و این تیم را با محروم کردن از سهمیه لیگ قهرمانان، به عنوان تیم چهارم جدول به لیگ اروپا فرستاد. دیگر تیمی که همراه با لیون به لیگ اروپا می‌رود مارسی است که با در خانه متز به تساوی یک - یک رضایت داد، اما رده پنجم جدول را حفظ کرد. رن هم به‌عنوان تیم ششم جواز حضور در مرحله مقدماتی جام تازه تأسیس یوفا، یعنی لیگ کنفرانس اروپا را کسب کرد.

در پایین جدول نیز تیم‌های دیژو، نیم و نانت به ترتیب در جایگاه‌های بیستم، نوزدهم و هجدهم فصل را به پایان رساندند. به این ترتیب تیم‌های دیژو و نیم به‌عنوان تیم‌‌های بیستم و نوزدهم به دسته دوم سقوط کردند، اما نانت هنوز این شانس را دارد که در بازی پلی‌آف برای بقا در لوشامپیونه تلاش کند.

نتایج سایر بازی‌های هفته پایانی لوشامپیونه به شرح زیر است:

سن‌اتین صفر - دیژو یک
رمس یک - بوردو 2
رن 2 - نیم صفر
استراسبورگ یک - لوریان یک
نانت یک - مون‌پولیه 2
متز یک - مارسی یک

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها