معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

هیچ مورد ابتلا به کرونای هندی و آفریقایی در کاشان مشاهده نشده است/ شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه هیچ مورد ابتلا به کرونای هندی و آفریقایی در کاشان مشاهده نشده است، گفت: شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

هیچ مورد ابتلا به کرونای هندی و آفریقایی در کاشان مشاهده نشده است/ شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

مهدی دلاوری ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان از اسفند سال 99 اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان چهار پیک کرونا را تجربه کردیم و در این پیک های کرونایی همشهریانی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم.

وی ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان افزود: نخستین موارد مثبت ویروس کرونای انگلیسی در کاشان از بازرگانان شناسایی شد و پس از آن متاسفانه با بررسی‌های صورت گرفته بیش از 60 درصد مبتلایان به کرونا در کاشان از نوع انگلیسی بودند که نشان از شیوع سوش جدید کرونا در این منطقه بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه پس از سوش های انگلیسی نمونه‌هایی از انواع آفریقایی هندی در برخی از نقاط جهان مشاهده شد، ابراز داشت: متاسفانه این سوش‌های جهش یافته نیز در برخی نقاط کشور به ویژه مناطق جنوبی کشور دیده شده است که میزان ابتلای آن به مراتب بیشتر از سوش انگلیسی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونای آفریقایی یا هندی در کاشان مشاهده نشده است، گفت: از تمامی شهروندان درخواست داریم تا پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار دهند تا شاهد کاهش شیوع این ویروس منحوس و قطع زنجیره انتقال باشیم.

دلاوری ضمن اشاره به آغاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در کاشان تصریح کرد: واکسیناسیون طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انجام می‌شود و هم اکنون واکسیناسیون افراد بالای 70 سال در حال انجام است و بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها