عجیب اما واقعی؛ قطع برق شطرنج‌بازان ایرانی را کیش و مات کرد

اتفاق بسیار عجیبی در ورزش ایران رخ داد. قطع برق فدراسیون شطرنج باعث شد شطرنج بازان ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا که بصورت آنلاین برگزار می‌شد شکست بخورند!

عجیب اما واقعی؛ قطع برق شطرنج‌بازان ایرانی را کیش و مات کرد

مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا با حضور ۷۹ شطرنج باز از ۱۶ کشور برگزار می شود که ۲۰ نفر از آنها استاد بزرگ هستند. استاد بزرگ پرهام مقصودلو به واسطه ریتینگ نفر اول در میان شرکت کنندگان این مسابقات است. این مسابقات از روز ۳۰ اردیبهشت ماه تا ۱۰ خرداد ماه به صورت هیبرید برگزار می‌شود و به این ترتیب که بازیکنان در محل فدراسیون شطرنج کشورشان حاضر شده و در حضور یک داور و یک مسئول فنی و تحت نظارت چندین دوربین به صورت آنلاین به رقابت می پردازند.

شرکت کنندگان حق استفاده از صفحه و مهره معمولی را نیز در این مسابقات دارا هستند. کنترل زمان این بازی ها برای هر بازیکن ۹۰ دقیقه برای ۴۰ حرکت اول به همراه نیم ساعت برای اتمام بازی و۳۰ ثانیه پاداش برای هر حرکت است، اما روز گذشته اتفاق عجیبی در جریان این رقابت ها رخ داد. پرهام مقصودلو نفر اول شطرنج ایران، با قطع ناگهانی برق در تهران ، از حریف مغولستانی شکست خورد.

پریدر: لطفاً ۱۰ روز برق فدراسیون شطرنج را قطع نکنید

شادی پریدر به عنوان برگزارکننده این رقابت‌ها در واکنش به این اتفاق در صفحه شخصی خود نوشت: وزیر محترم نیرو، امروز اسطوره‌های رشته شطرنج در مهمترین مسابقه سال، قهرمانی بزرگسالان آسیا که سهمیه جهانی را باید کسب کنند، حضور دارند که مسابقات آنلاین برگزار می‌شود اما به‌دلیل قطعی برق رقابت‌های خود را از دست دادند و شکست خوردند. آنها با چشمان گریان بدون هیچ اعتراضی به محل هتل خود رفتند. به‌خاطر آبروی کشور در این مسابقات، لطفا در این ۱۰ روز برق فدراسیون شطرنج را قطع نکنید!

سمیع‌زاده: قطعی برق مضحک است/ جدول زمانبندی را ندیدیم

محسن سمیع‌زاده، سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج در مورد قطعی برق و شکست برخی نمایندگان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: دلیل این اتفاقات را باید از وزیر نیرو پرسید. این همه نیروگاه افتتاح شد و بازهم قطع برق در کشور داریم. این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات شطرنج به سمت برگزاری آنلاین رفته است. این مدل برگزاری شرایط خاصی دارد.

وی ادامه داد: ما از نفرات مدنظر خود دعوت کردیم و برای آنها هتل گرفتیم و با حضور در فداسیون به رقابت با حریفان خود می‌پردازند. متاسفانه ۳ شطرنج باز ما به دلیل قطعی برق از مسابقات حذف شدند. در سیستم آنلاین اگر یک لحظه از بازی خارج شوید از سوی داوران و ناظران بازنده اعلام می‌شوید. این تصمیم به دلیل کاهش میزان تقلب گرفته می شود.

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج با بیان اینکه دنبال مقصر نمی‌گردیم، خاطرنشان کرد: ما این موضوع را پیگیری کردیم، اما نوش دارو پس از مرگ سهراب است! به هر حال ما ۱۱ خرداد ماه مسابقات دیگری داریم و چون در فدراسیون برق اضطراری نداریم احتمالاً، برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی به سالنی در کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش برویم تا دغدغه قطعی برق نداشته باشیم.

سمیع زاده درخصوص اینکه زمانبندی قطعی برق پیش از این اعلام شده و فدراسیون چرا توجهی به آن نکرد، گفت: نمی دانیم زمانبندی کجا و چگونه اعلام شده است. واقعاً قطعی برق در قرن ۲۱ مضحک به نظر می رسد؛ البته شاید من خیلی رویایی به موضوع نگاه می‌کنم. من زمانبندی را ندیدم و البته اگر می‌دیدم هم کاری نمی‌توانستم بکنم، چون برنامه‌ریزی‌ها از قبل صورت گرفته بود.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • سساشا
    0

    معاهده پاریس امضا میکنیم تا نیرو گاههایمان ،طبق دستور غربیها تولید نیرو و برق کند

  • دیاز
    0

    اینها نشانه پیشرفتهای بزرگ مملکت ماست شما هنوز درک ندارید

  • رز
    0

    درود بر حکومت عدل علی ما ما را به بهشت رهنمون خواهیم کرد

  • سینوحه
    0

    تاسف تاسف . انتخابات پرشوری داریم!

  • خشی۹۸
    0

    عزیزان موضوع روشن وقشنگ مشخص هست وقتی مثلا البته مثلا برق را به عراق وافغانستان وپاکستان صا، میکنن همین میشه .بعد گله مند هستن چرا فلان ورزشکار از ایران کوچ می کنه . خاک بر سر این نوع مدیریت یعنی خبر نداشتین اگه برق بره چی میشه ؟ مثل مملکت وملت ما شده مثال یارو که خودش تو داروخانه کار میکرد اما از دل درد مرد وفنا شد. ما مثلا صادر کننده برق هستم اما خودمان برق نداریم خخخخخخخخ

  • محم
    0

    وزیر این روزها در حال اسباب کشی هست و هیچکاره هست

  • اسد
    0

    انصافاً چنین اتفاقی را در کدام دولت شاهد بودید! این دولت کشور را سی سال عقب برد! به آن زمان که قطعی برق داشتیم!

  • مهدی
    0

    خبر مرگت وزیر انشاالله

  • رضا
    0

    از دولت تدبیر بدبخت کردن مردم بپرسیم با نیروگاه ها چه کرد؟

  • دبیر
    0

    با یه موتور برق معمولی حل میشد؟

  • وحید
    0

    آقارضاهیچ ربطی به دولت تدبیرروحانی نداردچون دولت دراین مملکت هیچ کاره است به حساب نمیایدبدبختی کون برجای دیگری نهفته است اگر تعقل

  • مردم
    0

    وطنم پاره شد تنم.

  • جانباز آتش به اختیار
    0

    لعنت بر روباه بنفش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها