رئیس‌کل دادگستری کردستان:

اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی کردستان را نخواهیم داد

رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: دستگاه قضایی تا حد امکان از تعطیلی واحدهای تولیدی استان جلوگیری می‌کند.

اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی کردستان را نخواهیم داد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد، از پایش واحدهای تولیدی و صنعتی در کردستان خبر داد و اظهار داشت: تولید و اشتغال مولد در استان نیازمند مدیریت جهادی و دغدغه‌مند بوده و دستگاه قضایی نیز در این زمینه، تا حد امکان از تعطیلی واحدهای تولیدی کردستان جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به شعار سال 1400 که توسط مقام معظم رهبری به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شد، گفت: در راستای اجرای سیاست‌های عالی قوه قضائیه، واحدهای تولیدی و صنعتی استان از حمایت‌های قضایی و حقوقی دادگستری کردستان در جهت ارتقای تولید برخوردار می‌شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از تشکیل 3 کمیته "عالی کارشناسی، حقوقی و قضایی و کمیته مشترک تلفیقی (کمیسیون حل اختلاف) باهدف جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی استان خبر داد و تصریح کرد: در این کمیته‌ها مشکلات و مسائل بانکی و غیرحقوقی واحدهای تولیدی و مشکلات بانکی واحدهای تولیدی بررسی می‌شود.

وی افزود: مقرر است تا تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان کردستان پایش شده و دبیرخانه این ستاد بلافاصله مشکلات واحدهای تولیدی را در کمیته های مربوطه کارشناسی کرده و در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی آنها تصمیم گرفته و با برنامه‌ریزی دقیق و مدون بر اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه اجرایی نظارت داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت جهادی را به معنای مدیریت شجاعانه توصیف کرد و اظهار کرد: دادگستری با همکاری ادارات اجرایی استان درصدد حل معضلات واحدهای تولیدی کردستان است.

محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز در این جلسه از ممانعت از تعطیلی بیش از 15 مورد کارخانه و واحدهای تولیدی استان در سال گذشته با ورود دستگاه قضایی خبر داد و اظهار داشت: در پایان سال گذشته، دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به دادسرای عمومی و انقلاب منتقل شد.

وی از تمرکز بر روی رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شرکت آرام پلاست، شن و ماسه‌بندی سقز، الماس غرب و طرح‌های گاوداری شیری فقیه سلیمانی و قروه در سطح استان خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با حمایت و ارائه تسهیلات بانکی بتوانیم هرچه سریع‌تر رونق را به تولید این کارخانجات و واحدهای تولیدی برگردانیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تصریح کرد: درصدد رفع مشکلات سایر واحدهای تولیدی استان هستیم و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است، در این جلسه مدیران برخی از واحدها و شرکت‌های تولیدی حضور و به ارائه مشکلات خود پرداختند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها