رئیس کل دادگستری استان فارس:

یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن پتروشیمی‌های استان فارس اختلاف نظر نمایندگان است

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن پتروشیمی‌های مصوب استان فارس اختلاف‌نظر نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف است.

یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن پتروشیمی‌های استان فارس اختلاف نظر نمایندگان است

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در جلسه نقشه راه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی استان فارس با بیان اینکه مشکلات تامین خوراک پتروشیمی‌ها در کشور مشکل مشترکی است و اگر تاکنون موضوع راه‌اندازی پتروشیمی‌های مصوب در استان فارس برطرف نشده نشان‌دهنده مشکلات درونی نمایندگان استان فارس در مجلس و اختلاف‌ نظر آنها در دوره‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات پتروشیمی‌ها به علت عدم‌آگاهی دستگاه‌های نظارتی از این مشکلات است که با حضور مدیران این دستگاه‌های در جلسات این چنینی می‌توان این شمل را برطرف کرد، افزود: ظرفیت استان فارس در حوزه صنعت پتروشیمی‌ بالا است که باید براساس همین ظرفیت‌ها این صنعت را در استان فارس توسعه دهیم.

عدم‌سرمایه‌گذاری فارس در حوزه مایعات گازی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه باید در این جلسات با دعوت از دانشگاه‌هیان و صنعتگران از نظرات و تجربیات آنها نیز بهره برد، اظهار داشت: هر چند دانشگاه‌های استان فارس در حوزه نفت و گاز به خوبی امر آموزش را پیش می‌برند اما جای کارگاه‌های آموزش مهارتی در این حوزه خالی است و این بخش مغفول مانده است.

محمدی تاکید کرد: هر چند اجرای قوانین امری قطعی و روشن است ولی قوانین دولتی در این شرایط تحریم جلوی سرعت کارها را گرفته و لازم است که در بخش‌هایی قوانین با شرایط تحریم مطابق پیدا کند.

وی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری زاگرس جنوبی 175 میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند که معادل 22 درصد گاز ایران است و بخش قابل توجهی از آن در فارس تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: روی مایعات گازی در فارس خیلی سرمایه‌گذاری نشده است که لازم است در این زمینه کارهایی انجام شود.

محمدی با اشاره به تولید حدود 2 میلیون بشکه نفت در سروستان از افتتاح میدان نفتی خشت در شهرستان کازرون با توان تولید 20 میلیون بشکه نفت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی با بیان اینکه در حوزه تقویت فشار گاز پروژه‌های بزرگی در این شرکت در حال اجرا است، گفت: اگر این ایستگاه‌های تقویت گاز ایجاد نشود سالانه 99 میلیون مترمکعب گاز از دست می‌دهیم که معادل 700 هزار بشکه نفت است.

پتروشیمی فسا و جهرم به صورت مشترک در دشت گربایگان فسا اجرایی می‌شود

معاون عمرانی استاندار فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه استان فارس یک استان قوی در حوزه مدیران نفت و گاز است و جز استان‌های اول در حوزه نفت و گاز محسوب می‌شود، اظهار داشت: استان فارس دارای شرکت‌های فنی و مهندسی قوی در حوزه نفت و گاز، توان دانشگاهی بالا در حوزه نفت و گاز و ظرفیت پشتیبانی مثل منطقه ویژه انرژی‌بر، صنایع فولاد، آلومینیوم، سیمان و غیره است.

محمود رضایی با بیان اینکه در استان فارس 60 شرکت در حوزه خدمات فنی و مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی فعال هستند و 32 شرکت تولید تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در این استان وجود دارد، گفت: 30 طرح سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در استان فارس آماده است که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه 6 پتروشیمی در استان فارس در دست اقدام است که شرایط خوبی ندارند، گفت: برای به ثمر رسیدن این پتروشیمی‌ها مقرر شده که پتروشیمی فسا و جهرم به صورت مشترک در دشت گربایگان فسا اجرایی شود و سایت فیروآباد نیز به عنوان محل استقرار صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به کار گرفته شود.

رضایی با اشاره به راه‌اندازی خط پروپیلن در استان فارس آن را یک اقدام کلیدی برای این استان دانست.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها