واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۰ سال در کرمان آغاز شد/ وضعیت ‌شکننده است

رئیس علوم پزشکی استان کرمان گفت: سیر نزولی بیماری کرونا در استان اتفاق افتاده اما کاهش بیماری بسیار نامحسوس و وضعیت کرمان شکننده است.

واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۰ سال در کرمان آغاز شد/ وضعیت ‌شکننده است

جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان، محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و ارتباط همزمان ویدئو کنفرانس با فرمانداران سراسر استان کرمان برگزار شد.

در این جلسه حمیدرضا رشیدی‌ نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان موقعیت جغرافیایی خاصی دارد و از استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان تاثیرپذیری داریم اظهار داشت: این دو استان هنوز در پیک بیماری هستند و سیر نزولی ابتلا به کرونا اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه برخی شهرستان‌های استان کرمان با دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان مراوداتی دارند که باعث شیوع بیماری در استان می‌شود گفت: در حال حاضر در استان کرمان سیر نزولی بیماری اتفاق افتاده است اما این کاهش بیماری بسیار نامحسوس و کم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 760 بیمار در بیمارستان‌های استان بر اثر ابتلا به کرونا بستری هستند ادامه داد: وضعیت موجود استان شکننده است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در سطح استان در حال انجام است تصریح کرد: هیچ کس را نمی‌توانیم اجبار به واکسیناسیون کنیم اما تشویق، ترغیب و آگاه سازی انجام می‌شود.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه درصد بالایی از واکسیناسیون عمومی افراد سن بالای 80 سال در استان کرمان انجام شده و از امروز تزریق واکسن به افراد بالای سن 70 سال نیز آغاز شده است گفت: متاسفانه تبلیغات سوء علیه واکسیناسیون وجود دارد، که اشتباه است.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در استان کرمان برای واکسیناسیون وجود ندارد افزود: تزریق واکسن ایمنی ایجاد می‌کند و همکاران ما که در اولویت اول واکسن بودند و خوشبختانه دیگر از پرسنل درمان استان کسی به کرونا مبتلا نشده است.

حسین صافی‌زاده، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در استان کاهش پیدا کرده است اظهار داشت: شاهد روند نزولی بیماری با شیب کمی در سطح استان هستیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان در حال اجرا است گفت: خوشبختانه اجرای این طرح در استان نتایج قابل قبولی داشته است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها