نوه‌های ملکه بریتانیا، «حقه‌بازی» بی‌بی‌سی در مصاحبه جنجالی با مادرشان را محکوم کردند

شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری، فرزندان ولیعهد بریتانیا روز پنجشنبه در بیانیه هایی شدیداللحن، از شبکه «بی بی سی» و رسانه های این کشور به دلیل «رفتار غیراخلاقی» با مادرشان در دهه ۱۹۹۰ انتقاد کردند.

نوه‌های ملکه بریتانیا، «حقه‌بازی» بی‌بی‌سی در مصاحبه جنجالی با مادرشان را محکوم کردند

این بیانیه پس از آن صادر شد که در گزارش اخیر شبکه «بی بی سی» درباره مصاحبه سال ۱۹۹۵ مارتین بشیر، خبرنگار این شبکه با شاهزاده دایانا، مادر شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری، از «رفتار حقه آمیز» این خبرنگار برای انجام این مصاحبه سخن گفته شده بود. شبکه «بی بی سی» ماه نوامبر با تحقیق درباره شرایط انجام مصاحبه مارتین بشیر با شاهزاده دایانا موافقت کرده بود.

چارلز اسپنسر، برادر شاهزاده دایانا پیش از این ادعا کرده بود که مارتین بشیر برای متقاعد کردن خواهرش به مصاحبه جنجالی سال ۱۹۹۵ به استفاده از اسناد تقلبی و روش های «غیراخلاقی» متوسل شده بود.

شاهزاده دایانا در سال ۱۹۹۵ در مصاحبه با مارتین بشیر که از برنامه «پانوراما» در شبکه «بی بی سی» پخش شد در مورد زندگی مشترکش با شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا گفت: «در این ازدواج سه نفر حضور داشتند، کمی زیادی شلوغ بود.»

اشاره شاهزاده دایانا به رابطه همسرش با کاملیا پارکربولز، همسر کنونی شاهزاده چارلز بود.

شاهزاده ویلیام، دومین وارث تخت سلطنت بریتانیا در بیانیه روز پنجشنبه خود نوشته است: «روش حقه آمیزی که برای انجام این مصاحبه به کار گرفته شد در آنچه مادرم به زبان آورد تاثیر داشت.»

شاهزاده هری نیز در بیانیه خود گفته است که «فرهنگ سوءاستفاده و استفاده از روش های غیراخلاقی در نهایت جان او [شاهزاده دایانا] را گرفت.»

مادر شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری در سال ۱۹۹۷ در جریان یک حادثه رانندگی در پاریس کشته شد. گروهی از عکاسان رسانه ها در زمان حادثه در حال تعقیب خودروی شاهزاده دایانا بودند. عروس ملکه بریتانیا یک سال پیش از مرگ از شاهزاده چارلز طلاق گرفته بود.

شبکه «بی بی سی» در واکنش به گزارش تحقیق درباره مصاحبه مارتین بشیر با شاهزاده دایانا در نامه ای به اعضای خانواده سلطنتی از آنها عذرخواهی کرده است. مارتین بشیر که تا هفته پیش یکی از سردبیران بخش خبری «بی بی سی» بود نیز به «دلایل پزشکی» که عوارض ناشی از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» گزارش شده است از سمت خود کنار رفت.

منبع: یورونیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    تیتر خبر اشکال دستوری داره!!! با دقت بیشتری تیتر بزنید

    نظرات شما -
    • م
      0

      من هم اولش فکر کردم اشکال داره، ولی نداره. میگه: نوه‌های ملکه بریتانیا، «حقه‌بازی» بی‌بی‌سی را محکوم کردند. اون بین هم یک توضیح اضافه میاره واسه شفاف کردن.

  • بابک
    0

    کاش برای بعضی ها اینقدر فضولی در زندگی خصوصی آدمها جذاب نبود... کاش بجای دخالت و فضولی و سرک کشیدن در زندگی دیگران به زندگی خودمان می رسیدیم و فکر می کردیم چطور زندگی مان را بهتر کنیم..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها