آرامش در غزه پس از آتش‌بس

شهر غزه با آغاز آتش بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، پس از ۱۱ روز درگیری که از سال ۲۰۱۴ بی سابقه بوده، امروز جمعه در آرامش به سر می‌برد.

آرامش در غزه پس از آتش‌بس

به گزارش القدس العربی، منابع محلی اعلام کردند آرامش در نواحی مختلف شهر غزه با آغاز آتش‌بس پس از نزدیک به دو هفته درگیری خونین حاکم شده است.

این منابع گفتند از نخستین ساعات صبح امروز آرامشی چشمگیر در شهر حکم فرما است و هیچ حمله‌ای از سوی دو طرف صورت نگرفته است.

این درحالی است که گردان‌های القسام و حماس اعلام کردند تحرکات دشمن اسرائیلی را رصد می‌کنند و دستشان همچنان روی ماشه است.

آتش بس در غزه پس از ۱۱ روز جنگ که خسارات شدید به زیرساخت‌های مسکونی و تجاری، موسسات دولتی، اراضی کشاورزی و دیگر تاسیسات در غزه و اراضی اشغالی وارد کرد و باعث شهادت ۲۳۲ فلسطینی از جمله ۶۵ کودک و ۳۹ زن و زخمی شدن ۱۹۰۰ تن شد، با میانجیگری قاهره برقرار شد.

همچنین در این درگیری‌ها ۷۵ هزار فلسطینی از منازلشان آواره شدند و ۱۴۴۷ منزل مسکونی در غزه تخریب شد.

در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین نیز در ۱۱ روز درگیری بیش از ۴۰۰۰ موشک و راکت را به اراضی اشغالی شلیک کرده و بارها فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی دشمن را هدف گرفتند و میلیون‌ها صهیونیست از بیم این حملات به پناهگاه‌ها رفتند.

علاوه بر این رژیم صهیونیستی متحمل خسارات سنگین اقتصادی در نتیجه حملات راکتی مقاومت شد.

آتش بس غزه مورد استقبال سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای جهان قرار گرفت و سازمان ملل از طرف‌های درگیر خواست به آتش‌بس پایبند باشند.

همزمان مردم فلسطین از بحر تا نهر به خیابان‌های فلسطین آمده و پیروزی تاریخی مقاومت بر رژیم صهیونیستی را جشن گرفتند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محسن s
    0

    سلام ودرود به ملت بزرگ ایران جنگ نابرابرغزه نشان دادکه هیچ کشوروقومی به آسایش نمی رسندجزبااتحادوهمدلی وقوی بودن ازنظر نظامی خصوصاموشک امروزدردنیا بهترین صلاح است وپس ازآن ایمان به خداوند باریتعالی وخدمت به مردم داشتن اقتصادسالم بدون چشم داشت به بیگانگان مگر درجایی‌ که منافع ملی برای کشورداشته باشد همه اینها به شرط قانون خوب وانتخاب مجریان خداپرست وایمان به معاد ونظارت مردم ورسانه ها وتصویب قانون سوت زنی یا به اصطلاح خودمان خبرچینی که امنیت مالی وجانی این افرادتوسط حکومت تضمین شود وپاداش خوبی به سوت زنان پرداخت شود درآن صورت دزدیها کم اشتغال برای جوانان زیادوشاهد ایرانی آباد خواهیم بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها