نفر اول زندگی شما کیست؟/ همسر یا والدین؟

اولویت همسر یا والدین؟ اولویت شما در زندگی کیست؟ پس از ازدواج ارتباطات و اعضای خانواده هر طرف گسترش پیدا می‌کند و اولویت دادن به همسر یا والدین به یکی از چالش‌های زندگی تبدیل می‌شود.

نفر اول زندگی شما کیست؟/ همسر یا والدین؟

پس از ازدواج مسئولیت فرد در مدیریت روابط افزایش می‌یابد. زوج‌ها برای ایجاد زندگی مشترک موفقیت‌آمیز نیاز به استقلال از والدین دارند و در این شرایط همسر باید در اولویت فرد قرار بگیرد. ایجاد تعادل بین همسر و والدین یکی از اصول مهم در زندگی مشترک موفق است. در ادامه مقاله به بررسی مسأله اولویت میان همسر و والدین می‌پردازیم.

اولویت همسر یا والدین/ مسأله این است

ازدواج یعنی شما فردی را انتخاب می‌کنید که او را دوست دارید و می‌خواهید باقی زندگی خود را با او سپری کنید. پس از ازدواج زوجین باید بیش ترین توجه و حمایت خود را نثار همسرشان کنند. مسلم است که پدر و مادر نیز نقش بسیار مهمی در زندگی هر شخص دارند و نباید پس از ازدواج آن‌ها را به حال خود رها کرد. چه بسا والدین در سنی هستند که بیش از گذشته به فرزند خود نیاز دارند. زوجین باید توجه داشته باشند که رابطه‌ای با خانواده خود برقرار کنند که همسرشان نیز از آن راضی و خشنود باشد.

دلایل در اولویت بودن همسر

همان طور که گفته شد پس از ازدواج، همسر اولویت اول زندگی مرد می‌شود. برخی از دلایل اصلی این موضوع به این ترتیب هستند:

1. نشان احترام به همسر

همسر شما فردی است که باید تمام زندگی خود را با او سپری کنید و نزدیک ترین شخص به شماست. در صورتی که همسرتان بداند شما به او اهمیت می‌دهید و او را در اولویت زندگی خود قرار داده‌اید، احساسش نسبت به شما عمیق‌تر و پایدارتر می‌شود. مردی که به همسرش توجه نکرده و همانند دوران مجردی تمام توجه خود را نثار والدینش می‌کند، اعتماد همسرش را از دست می‌دهد و با مشکلات جدی در زندگی مشترک خود مواجه می‌شود.

2. نشانه ازدواجی محکم و با ثبات

با قرار دادن همسرتان در اولویت زندگی خود، به دیگران و به خودتان اثبات می‌کنید که اردواج موفق و با ثباتی داشته‌اید. برای مثال وقتی شما مادرتان را اولویت اول برای دردودل کردن خود قرار دهید و از مشکلات جزئی زندگیتان با او بگویید، ممکن است نگرش مادرتان در مورد همسرتان تغییر کرده و فکر کند که شما ازدواج شکست خورده‌ای داشته‌اید. وقتی همسرتان در اولویت باشد، والدین و اطرفیان متوجه خواهند شد که چه قدر برای ازدواج خود ارزش قائل هستید. اینگونه می‌توانید خانواده موفق خود را شکل دهید.

3. بودن همسر تا آخر عمر

این حقیقت است که والدین تا ابد زنده نمی‌مانند و روزی از دنیا می‌روند. حتی فرزندان نیز روزی ازدواج می‌کنند و به سراغ زندگی خود می‌روند. در آن زمان تنها کسی که برای شما می‌ماند همسرتان است. در صورتی که در طول عمر والدین، به آن ها عشق ورزیده باشید و به آن ها احترام گذاشته باشید، وجدانی راحت دارید و به راحتی باقی عمر خود را در کنار همسرتان می‌گذرانید.

مدیریت رابطه بین والدین و همسر

برای مدیریت رابطه بین والدین و همسر خود قبل ازدواج با هر دو طرف صحبت کرده و در مورد اهمیت جایگاه‌ها برایشان توضیح دهید. نقش هر یک از آنان را مشخص کرده و در مورد مرزهایتان صحبت کنید. مثلا والدین شما باید بدانند که اجازه دخالت در زندگی شخصی شما و همسرتان را ندارند و همسرتان باید بداند که که والدین شما جایگاه ویژه‌ای برایتان دارند. اگر بحث و دلخوری ایجاد شد از هیچ یک جانبداری نکنید و تنها به صورت منطقی سعی در حل مشکل داشته باشید. همچنین مهم‌ترین امر، احترام به هر دو طرف است. در هیچ شرایطی به همسر یا والدین خود مخصوصا در حضور دیگری بی احترامی نکنید چراکه در این صورت شرایط از کنترل‌تان خارج می‌شود.

سخن آخر

در نهایت اینکه اولویت همسر یا والدین در زندگی را شما تعیین می‌کنید. والدین و همسر هردو عضو مهمی از زندگی خصوصی هر فرد هستند و بی‌توجهی به هر یک از آن‌ها پیامدهای نامطلوبی برای فرد به همراه خواهد داشت. زن و مرد بالغ باید بتوانند در زندگی تعادل را برقرار و بین همسر و والدین به انصاف رفتار کنند. طرفداری بی جای زن و شوهر از یکدیگر یا والدین باعث ایجاد مشکل و بی‌اعتمادی دیگران به آن‌ها می‌شود و حتی زندگی مشترک‌شان را نیز با مشکل مواجه می‌کند. داشتن رابطه عاطفی قوی با والدین در زندگی مشترک نیز بسیار ضروری است و موجب آرامش در خانواده می‌شود.

منبع: هنر زندگی

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    اول خدابعدوالدین

  • کاربر ناشناس
    0

    اولویت اول زندگی من مادرم هست چون شوهرم یار و رفیقم نیست هر چی هم واسه بهتر شدن رابطه تلاش میکنم باز هم توجهی که میخوام رو ازش نمیگیرم بنابراین هیچ وقت نمیتونه نفر اول زندگی من باشه

  • ناشناس
    0

    من پدر و مادرم فوت کردن .نباید اولویت بندی کرد باید یاد گرفت که هرکسی سر جای خودش عزیز است نه پدر و مادر آدم چند تا داره و نه همسر.

  • نسیم
    0

    هیچ کس مادرنمیشودمن که خیلی وابسته خانوادم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها