حمله بنیانگذار تلگرام به اپل/ دارندگان آیفون برده دیجیتالی‌اند

پاول دوروف در پستی به شدت از سیاست های انحصار طلبانه شرکت اپل انتقاد کرد.

حمله بنیانگذار تلگرام به اپل/ دارندگان آیفون برده دیجیتالی‌اند

نیویورک تایمز کشف کرد که اپل به دستور چین درگیر نظارت و سانسور گسترده‌ای است. ناراحت کننده است، اما تعجب آور نیست که شرکت‌های بزرگ فناوری اغلب سود را به جای آزادی انتخاب می‌کنند.

دوروف گفت: اپل صرفا در پیگیری مدل تجاری خود که مبتنی بر فروش سخت افزار بیش از حد گران به مشتریان درگیر در اکوسیستم آن بوده و این موضوع بسیار ناکارآمد است.

تمسخر تجربه کاربری آیفون از سوی بنیانگذار تلگرام

او اظهار داشت: هر بار که مجبور به استفاده از آیفون برای آزمایش برنامه iOS خود هستم، احساس می‌کنم دوباره به قرون وسطی برگشته‌ام. نمایشگر‌های ۶۰ هرتزی آیفون نمی‌توانند با نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی تلفن‌های مدرن اندرویدی که از انیمیشن‌های نرم و روان پشتیبانی می‌کنند، رقابت کنند.

حمله بنیانگذار تلگرام به اپل/ دارندگان آیفون برده دیجیتالی اند

بنیانگذار تلگرام در نکوهش اپل و آیفون نوشت: هرچند بدترین قسمت فناوری اپل دستگاه‌های سخت گیر یا سخت افزار قدیمی نیست و بحث اصلی این است که داشتن آیفون شما را به یک برده دیجیتالی تبدیل می‌کند، چون شما فقط مجاز به استفاده از برنامه‌هایی هستید که اپل به شما امکان نصب از طریق اپ استور را می‌دهد و شما فقط می‌توانید از آی کلود اپل برای تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های خود استفاده کنید.

دوروف گفت: جای تعجب ندارد که رویکرد توتالیتر اپل توسط حزب کمونیست چین بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد، چون به لطف اپل اکنون کنترل کاملی بر برنامه‌ها و داده‌های همه شهروندان خود که به تلفن‌های آیفون اعتماد می‌کنند دارد.

البته این اولین بار نیست که پاول دوروف بنیانگذار تلگرام، به انتقاد از سیاست های اپل پرداخته است. دورف تاکنون چندین بار نسبت به محدودیت‌های اپل علیه تلگرام انتقاد کرده و حتی سال قبل نیز شکایتی به دلیل انحصار طلبی اپل به جریان انداخته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • روح عیسی
    0

    خدا لعنت کنه روس ها را با صنعت جاسوسی شون تلگرام با در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربران در ایران باعث پرونده سازی برای هزاران ایرانی در زمان اعتراضات شد

    نظرات شما -
    • بی بی
      0

      ببند دهنت و بابا؛الکی بدون مدرک حرف میزنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها