تغییر ساعت کار ادارات استان سمنان از اول خردادماه

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان از تغییر ساعت کار ادارات این استان از اول خردادماه با هدف مدیریت مصرف انرژی در دوران پیک مصرف برق در این استان کویری خبر داد.

تغییر ساعت کار ادارات استان سمنان از اول خردادماه

فاطمه منصوری با اعلام این خبر اظهار کرد: ساعت شروع به کار ادارات این استان از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح به 6 و 30 دقیقه و ساعت پایان کار ادارات از 14 و 30 به 13 کاهش یافته است.

وی ادامه داد: به استناد مصوبه هیات محترم وزیران و نامه وزیر نیرو، موضوع تغییر ساعت کار ادارات در فصل گرما و با توجه به درخواست شرکت توزیع برق استان مبنی بر ضرورت مدیریت موثر پیک بار مصرف برق و نظر به لزوم تأمین برق مطمئن و پایدار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شرایط شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از قطع برق چاه های آب شرب و هماهنگی صورت گرفته با ستاد استانی مقابله با کرونا، ساعت کار اداری دستگاه اجرایی استان از تاریخ ۱۴۰۰/۳/۰۱ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ساعت ۱۳:۰۰ و روز پنجشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ساعت ۱۲:۰۰ تعیین می‌گردد.

وی با اشاره به استثنا بودن برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان افزود: ساعت کار بانک ها و مراکز خدماتی و درمانی و اورژانس، تابع شرایط خاص خود است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: توجه به بخشنامه‌های ارسالی در خصوص مدیریت مصرف انرژی مورد تاکید جدی است. ضمن اینکه به‌منظور صرفه جویی در طول روز، دستگاه‌ها موظفند که در ساعت پایانی وقت اداری و تعطیلات، کلیه تاسیسات سرمایشی از مدار خارج گردد.

منصوی ادامه داد: نظارت بر حسن اجرای مفاد بخشنامه فوق و مدیریت ساعت کاری کارکنان با توجه به امکان بهره برداری از دور کاری در اجرای وظایف با رعایت ملاحظات قانونی، بر عهده بالاترین مقام مسئول در دستگاه اجرایی است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها