دستگیری عامل منتشر کننده تصاویر خصوصی در یاسوج

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری داماد جوانی که مزاحم خانواده همسرش بوده و در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی از خانواده همسرش می‌ کرد، خبر داد.

دستگیری عامل منتشر کننده تصاویر خصوصی در یاسوج

سرهنگ روح الله شهبازی پور افزود: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر انتشار تصاویر خانوادگی و شخصی ایشان از طرف فردی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ابراز داشت: در ابتدا در خصوص موضوع پرونده از شاکیه تحقیق به عمل آمد و ایشان اظهار داشت فردی ناشناس با اکانت‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی تصاویر خصوصی وی را منتشر کرده که این کار باعث بی آبرویی و هتک حیثیت وی شده بود و این امر موجب نگرانی شاکیه شده و از این پلیس تقاضای رسیدگی را داشت.

شهبازی پور تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی و بررسی‌های فنی صورت گرفته مشخص شد داماد خانواده اقدام به انتشار تصاویر خصوصی خانواده همسرش کرده که متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتای استان گفت: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شد ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود، انگیزه اش را انتقام گیری از خانواده همسرش به علت اختلافات خانوادگی دانست.

شهبازی پور گفت: متأسفانه اعتماد به افراد در فضای مجازی یکی از مهمترین مشکلاتی است که جامعه با آن روبرو است. شهروندان در فضای مجازی نسبت به اسناد و تصاویر شخصی که در اختیار دیگران قرار می‌دهند حساسیت بیشتری به خرج دهند و هیچگاه تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارند و نسبت به تنظیم محرمانگی آن در شبکه‌های اجتماعی هوشیار باشند.

رئیس پلیس فتا استان در پایان از شهروندان خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها