۶۵ مرکز خرید گندم در آذربایجان غربی دایر شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۶۵ مرکز خرید در استان آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است.

۶۵ مرکز خرید گندم در آذربایجان غربی دایر شد

نادر صادقی در جلسه خرید تضمینی گندم، با بیان اینکه ۶۵ مرکز خرید در استان آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است افزود: بیشترین میزان تولید گندم استان مربوط به شهرستان بوکان با ۲۰ درصد کل تولید استان است از این رو ۲۰ مورد از مراکز خرید گندم آذربایجان غربی در این شهرستان قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که در طول ۲ سال گذشته ۶۴۰ هزار تن گندم در استان از کشاورزان خریداری شده است اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی با ۲۹۱ هزار تن خرید در سال ۱۳۹۹ رتبه دهم را در کشور به خود اختصاص داد.

صادقی با اشاره به افزایش قیمت خرید گندم، در سال زراعی جاری اضافه کرد: نرخ خرید این محصول برای سال ۱۳۹۹، ۲۵ هزار ریال در نظر گرفته شده بود که امسال صددرصد افزایش یافته و به رقم ۵۰ هزار ریال رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: کم‌ترین قیمت خرید گندم در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۶ هزار و ۸۰۰ ریال در نظر گرفته شده است.

صادقی، وظیفه کارگروه خرید تضمینی گندم را معرفی فروشندگان گندم به سازمان‌ها و ادارات مرکزی عنوان کرد و افزود: سطح زیرکشت گندم آذربایجان‌غربی در سال زراعی جاری ۳۹۱ هزار هکتار است که ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی دیم و ۹۱ هزار هکتار را نیز اراضی آبی شامل می‌شود.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: متأسفانه امسال با ۳۲ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال ۱۳۹۹ و ۲۲ درصد کاهش نسبت به دراز مدت روبرو هستیم.

در این جلسه همچنین در مورد کارخانه‌ها و سیلوهای گندم، خریداران و فروشندگان، سلف‌خرها، گندم کاران، سیلوداران، نحوه خرید و فروش گندم و سایر مسائل مربوط به گندم بحث و تبادل نظر شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها