خوشه‌های خانوادگی و خطر خیز دوباره کرونا در استان سمنان جدی است

روند ابتلا به کرونا در استان سمنان به صورت خوشه‌های خانوادگی همچنان ادامه دارد.

خوشه‌های خانوادگی و خطر خیز دوباره کرونا در استان سمنان جدی است

استان سمنان در حال حاضر در سیر نزولی ابتلا به کرونا قرار گرفته است و بر این اساس تعداد آمار مبتلایان به کرونا، بستری‌شدگان و فوت‌شدگان در این استان به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.

در حال حاضر به گفته مسئولان علوم پزشکی استان سمنان گزارش شده است که علت اصلی ابتلا به کرونا خوشه‌های خانوادگی است که از برپایی دورهمی‌های خانوادگی و رفت و آمدهای فامیلی نشأت می‌گیرد.

تا زمانی که مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌توجهی باشند، هر روز شاهد ابتلای تعدادی از افراد جامعه به کرونا هستیم و این میزبانی از ویروس کرونا بساطش به این زودی‌ها جمع نمی‌شود.

بستری 22 مبتلای جدید به کرونا در سمنان

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 22 مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری شده‌اند.

وی علت اصلی اکثر مبتلایان به کرونا را در حال حاضر پدیده‌ای به نام خوشه‌های خانوادگی مبتلا به کرونا عنوان کرد و افزود: پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی توصیه‌ای است که بارها از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز به مردم گوشزد شده است اما برخی همچنان بی‌توجه به این هشدارها و توصیه‌ها هستند.

تزریق واکسن به بیماران خاص در استان سمنان همگام با سالمندان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ادامه از ادامه روند واکسیناسیون کرونا در این استان خبر داد و گفت: روند واکسیناسیون گروه‌های پرخطر با سرعت مطلوبی ادامه دارد و تاکنون سالمندان بالای 75 سال واکسینه شده‌اند.

دانایی با بیان اینکه بیماران خاص در استان سمنان همگام با سالمندان واکسینه شدند افزود: افراد پس از دریافت واکسن، از کارتی را که در مراکز درمانی دریافت کردند به خوبی مراقبت کنند و به تاریخ تزریق فاز دوم هم توجه کنند.

عبور از بحران کرونا مستلزم توجه عموم مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی، پرهیز از مسافرت و حضور در اماکن شلوغ و پرتردد به عنوان بهترین راهکارهای مقابله با کرونا است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها